Producatorul de invelitori si profile metalice Coilprofil a inregistrat o crestere de peste 10% a cifrei de afaceri din primele noua luni ale anului in curs, evolutie estimata sa se mentina pana la finele lui 2015. Compania detine o unitate de productie la Ceptura (judetul Prahova), unde realizeaza tigla metalica marca Metigla, sistemul pluvial Metidro si alte produse metalice, cum ar fi tabla cutata, casete pentru fatade si structurale, panouri termoizolante cu vata minerala si polistiren, accesorii de finisare si profile galvanizate pentru structuri, toate sub marca Metindu. In 2014, cifra de afaceri a companiei a depasit 10 milioane de euro.
Interviu cu Liviu Mistodinis (48 de ani), directorul general al Coilprofil.
- Care sunt principalele tendinte pe piata de sisteme pentru acoperisuri?
- Se simte o revigorare a acestui domeniu si chiar un optimism usor "incendiar" in randul competitorilor de pe piata de acoperisuri. Daca la inceputul anului in curs prevedeam o crestere de 3%-5% a acestui segment, acum consider ca va fi o evolutie de peste 5%. Numarul mare al renovarilor si reluarea proiectelor rezidentiale, datorate inclusiv relansarii pietei de creditare prin pachete interesante, reprezinta motoarele acestei evolutii, care va continua si in 2016. Din punct de vedere tehnic, in ultimii doi ani producatorii locali si-au diversificat portofoliile de invelitori metalice atat prin modele noi, cat si prin utilizarea de materii prime inovatoare, tendinta ce va fi inregistrata si in perioada urmatoare. Totusi, o cota importanta de piata este detinuta de produsele ieftine. O alta tendinta este reprezentata de schimbarea preferintelor in ceea ce priveste culorile acoperisului. Daca in urma cu 4-5 ani rosu visiniu era culoarea predominanta, acum cerintele se indreapta catre culori inchise, respectiv nuante de maro si gri.
- Cum credeti ca se va dezvolta sectorul de profil in continuare?
- Conform unor studii specializate, valoarea totala a sistemelor de acoperisuri a fost, in 2014, de circa 128,6 milioane de euro, din care 76,7 milioane de euro reprezinta ponderea celor pentru invelitori metalice. Cota de 60% pe care o are segmentul tiglei metalice si accesoriilor este, inca, in ascensiune. As remarca faptul ca numarul suprafetei de acoperis metalic (exprimata in metri patrati) este in crestere, insa valoarea pietei nu evolueaza proportional, deoarece preturile au fost in descrestere de la un an la altul. Pentru debutul anului 2016 s-au anuntat deja scaderi ale pretului la otel, ceea ce va determina modificari si pe piata romaneasca, iar competitia mare din domeniu va deveni acerba.
- Ati observat modificari in structura cererii in 2015?
- Exista, in continuare, multe cereri direct de la clientii finali, atat in sectorul rezidential, cat si in cel industrial, ceea ce indica o mai mare vizibilitate a producatorului decat a distribuitorilor. In ceea ce priveste produsele, a crescut preferinta pentru acoperisurile din tabla prefaltuita, care se adapteaza atat la renovari (in special, case traditionale si cladiri istorice), cat si la proiectele noi, cu design modern. Tabla prefaltuita Coilprofil, in variantele Click si Faltz, este un produs de succes, fiind preferata mai ales de clientii exigenti, care doresc nu doar un acoperis care sa protejeze constructia, ci o invelitoare care sa fie parte integranta a sistemului, sa confere vizibilitate si "personalitate" constructiei.
- Ce investitii ati planificat pe termen scurt si mediu?
- In primavara acestui an am lansat un model de tigla metalica, Metigla STAR, care constituie un profil nou pe piata autohtona, cu un design deosebit si caracteristici tehnice recunoscute de colaboratori. Gama noastra de produse se imbogateste in fiecare an si pregatim o noua surpriza clientilor pentru 2016. Asa cum spuneam, piata invelitorilor metalice este foarte dinamica si, pe masura ce compania se dezvolta, necesitatea unui portofoliu de produse noi, inovatoare, este iminenta. Tot in 2015 am investit in linia de productie pentru noul model de tigla, dar si in achizitia altor utilaje necesare pentru eficientizarea productiei si depozitarii. Continuam, asa cum o facem de 14 ani, sa ne pregatim pentru lansarea de produse noi, cu o logistica mai rapida, adaptata cerintelor clientilor.