Afacerile Lindab Romania s-au inscris pe un trend crescator in primele noua luni din 2015, fata de aceeasi perioada din 2014, in contextul in care piata locala de tigla metalica s-a dezvoltat semnificativ in ultimii ani. Pentru 2014, compania a raportat o cifra de afaceri de 74,1 milioane de lei, in crestere cu 8.4% fata de nivelul din 2013, lucrand, in medie, cu 100 de angajati. Lindab Romania este subsidiara locala a grupului suedez Lindab, cu afaceri anuale de 750 milioane de euro.
Interviu cu Andrei Sulyok (47 de ani), directorul general al Lindab Romania.
- Cum credeti ca se va dezvolta piata de tigla metalica pe termen scurt si mediu?
- Dupa primele trei trimestre ale anului in curs, piata acoperisurilor de tigla metalica se afla pe un trend crescator, dar in luna octombrie vanzarile s-au situat sub asteptari, din cauza ploilor. Foarte multe proiecte s-au amanat pentru perioada noiembrie-decembrie 2015 sau chiar pentru primavara anului viitor. Incet, dar sigur, piata se maturizeaza prin contrabalansarea segmentului de renovari (60%), fata de cel al constructiilor noi (40%). Totodata, intrarea in vigoare a noului Cod Fiscal si scaderea TVA de la 1 ianuarie 2016 ar putea influenta major decizia de achizitie din decembrie 2015 si, probabil, va avea un impact nefavorabil punctual asupra cifrei de afaceri a producatorilor specializati.
- Ce produse s-au aflat in topul vanzarilor, in acest an?
- Cele mai importante produse din portofoliul Lindab raman, in continuare, cele folosite la realizarea acoperisurilor rezidentiale. In primele noua luni ale anului 2015, tabla plana pentru faltuit a inregistrat o crestere a ponderii in vanzarile totale. In ceea ce priveste ventilatia cladirilor rezidentiale, acesta va deveni un subiect de actualitate in scurt timp. Importanta calitatii celor circa 25.000 de litri de aer respirat zilnic este esentiala si suntem convinsi ca nevoia de aer curat va aduce acest segment in atentia opiniei publice, in curand. La nivel de companie avem solutii pentru aceasta problema si, odata cu cresterea gradului de constientizare a importantei calitatii aerului din imobile, ne vom axa tot mai mult pe dezvoltarea acestui segment.
- Care sunt principalele probleme intampinate in desfasurarea activitatii?
- Problema principala este reprezentata de lipsa de informare sau, mai rau, de dezinformarea clientului final, care ajunge sa compare ofertele furnizorilor de tigla metalica si trage, de multe ori, concluzii gresite. Formarea deciziei de achizitie in necunostinta de cauza, bazata doar pe pret si fara a avea o imagine completa a ceea ce se cumpara si asupra riscurilor pe care le presupune o invelitoare necorespunzatoare, afecteaza atat activitatea producatorilor de buna-credinta, cat mai ales calitatea proiectului si confortul clientului. Revanzatorii de acoperisuri, care ofera consultanta, pierd teren in fata vanzarilor directe practicate de unii producatori si a vanzarilor realizate «la roata camionului» si fara acte de asa-zisii «montatori».