RO EN
Coșul este gol

ING: 8 din 10 romani cred ca preturile vor creste cu circa 25% in perioada urmatoare

Un studiu realizat recent de Ipsos pentru ING Bank arata ca 8 din 10 romani cred ca in perioada urmatoare preturile vor creste in medie cu 25%. In acest context, pentru a tine pasul, 80% dintre ei vaneaza reducerile si promotiile in cumparaturile zilnice si peste 50% au cheltuit mai putin pe articolele vestimentare. Totodata, 36% au amanat cumpararea de bunuri de folosinta indelungata (precum un autovehicul), 18% au amanat deschiderea propriului business, respectiv 16% au amanat schimbarea job-ului, in timp ce 14% inca se mai gandesc, momentan, cu privire la aducerea pe lume a unui copil.
„Studiul Ipsos ne-a aratat in ce masura au fost afectate comportamentele de consum si capacitatea de economisire ale romanilor in ultima perioada. Cu toate ca se confrunta cu dificultati, romanii sunt destul de reticenti in a folosi un buget lunar, fie ca vorbim de unul scris pe o hartie sau gestionat intr-o aplicatie. Mai mult de 40% dintre acestia se lasa ghidati de instinct sau de memorie atunci cand isi doresc sa economiseasca. De aceea, este important sa venim in sprijinul lor si sa oferim informatii accesibile si practice care sa ii ajute sa fie mai sanatosi din punct de vedere financiar. Un exemplu in acest sens este platforma Cat ai spune Leu care se adreseaza tuturor celor care vor sa isi organizeze mai bine bugetul.”, a declarat Wenka Booij, Director Ad-Interim Marketing, Comunicare si Sustenabilitate, ING Bank Romania.
 
Cat ai spune leu - platforma de resurse gratuite pentru gestionarea bugetului
Platforma Cat ai spune Leu ofera resursele necesare celor care vor sa isi gestioneze mai bine bugetul prin informatii traduse intr-un limbaj prietenos si usor de inteles. Toti cei interesati pot aprofunda subiectele de sanatate financiara in propriul ritm si in formate variate: articole informative, podcast-uri, sfaturi, calculatoare si instrumente menite sa simplifice parcursul catre sanatate financiara. Printre acestea se numara:
- Exemplu de plan alimentar saptamanal si lista de cumparaturi;
- Fisa de setare a obiectivelor financiare;
- Calculator de evitare a risipei.
 
De unde isi propun sa economiseasca romanii
Impredictibilitatea financiara din ultimul timp i-a determinat pe romani sa fie mai precauti cand vine vorba de consum, in special la urmatoarele categorii: utilitati, cumparaturi zilnice, cumparaturi de imbracaminte, iesit in oras si renovarea locuintei. In privinta cumparaturilor de haine, peste jumatate dintre respondenti incearca sa reduca costurile. Nici frecventa activitatilor de relaxare nu a ramas la fel, 50% dintre ei limitand iesitul in oras. 44% dintre romani dau mai putini bani pe ingrijirea personala, iar 43% au fost nevoiti sa faca mai putin sport sau sa micsoreze bugetul pentru hobby-uri. Cresterea preturilor la bunurile de consum zilnic a afectat majoritatea romanilor. Prin urmare, mai mult de 30% se orienteaza catre marci mai ieftine si 22% consuma mai putin decat o faceau inainte.
 
Economie la utilitati si modificari in locuinte
Preturile la utilitati reprezinta o ingrijorare pentru majoritatea romanilor, astfel ca jumatate dintre acestia au renuntat la propriul confort si au scazut temperatura in locuinte in anotimpul rece, in speranta unor facturi mai mici la caldura. 7 din 10 romani au incercat sa reduca costul facturilor, folosind mai putin aparatura electronica. In acelasi timp, 38% dintre participantii la studiu au amanat renovarea casei, iar 23% inca se mai gandesc legat de achizitia unei noi locuinte.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter