Amploarea recesiunii a determinat modificarea substantiala a strategiei furnizorilor de sisteme din PVC si a firmelor implicate in productia de ferestre si usi. Blocarea proiectelor de constructii rezidentiale, limitarea procesului de creditare si cresterea ratei somajului, lipsa lichiditatilor, intarzierile la achitarea creantelor si chiar neachitarea facturilor pentru produsele achizitionate au fost doar cateva aspecte ce si-au exercitat influenta negativa asupra afacerilor specifice.
Bogdan Decusara, director de produs al Etem Romania: "In 2009 am consemnat o diminuare moderata a vanzarilor, pe fondul actualei crize economice mondiale. Anul trecut a fost dificil pentru majoritatea competitorilor care activeaza pe piata profilelor din PVC, marcand inclusiv un moment al restructurarii companiei noastre. Principalul obiectiv a fost reprezentat de crearea unei baze solide de crestere la nivelul lui 2010. Evident, obiectivele legate de realizarea cifrei de afaceri au fost revizuite negativ de mai multe ori in cursul lui 2009, vanzarile fiind de aproximativ 80% din nivelul specific anului 2008. Totusi, obiectivul principal a fost atins - si anume conturarea conditiilor unei dezvoltari durabile si profitabile. Practic, intregul segment de piata a regresat in 2009, tendinta fiind aceea ca firmele care detin capacitati mari de productie urmaresc sa-si atraga cat mai multi producatori mici si chiar medii in parteneriate vizand activitatea de montaj. O alta caracteristica a fost aceea ca pretul de livrare a constituit, in continuare, principalul criteriu de achizitie (in 90% dintre cazuri). Recent, s-a observat tendinta clara a fabricantilor care lucrau exclusiv cu un tip de profil sa caute o alternativa mai convenabila din punct de vedere al costurilor. In aceste conditii, Etem Romania a lansat primul sistem de profile PVC din portofoliu, produs la unitatea de extrudare Quantum, din Sofia (Bulgaria). Modelele Q60 sunt de tip tetracameral, din clasa A, seria incluzand gama completa de accesorii de sistem. In luna mai 2010, vom lansa si versiunea cu 5 camere. Astfel, anul in curs incepe cu premise optimiste si planuri ambitioase. Suntem siguri ca putem contribui, prin activitatea diviziei de PVC, la cresterea cotei de piata, a cifrei de afaceri si a notorietatii marcii Etem in Romania. Creand premisele realizarii obiectivelor propuse, trebuie sa ne orientam pentru a acoperi cat mai multe segmente de piata, concomitent cu o intensificare a mediatizarii pentru informarea activa a segmentelor-tinta. De asemenea, va fi necesara o dezvoltare rapida a departamentului de vanzari".