Industria locala a ferestrelor a inregistrat un recul puternic in 2009, urmand trendul impus de regresul consemnat in cadrul economei mondiale. O explicatie a scaderilor consemnate in Romania ar fi justificata de diminuarea drastica a resurselor financiare, precum si de modul haotic de expansiune a sectorului analizat in ultimii 10 ani. Astfel, potrivit tuturor previziunilor, nivelul diminuarii pietei in 2009 se apropie de 50% din valoarea cifrei totale de afaceri aferente anului trecut. Concurenta neloiala a reprezentat o problema reala a firmelor de pe piata.
Florin Urite, director general al Teraplast: "Piata romaneasca de profile pentru tamplarie a generat noi oportunitati de extindere in acest an de criza, deoarece, potrivit informatiilor pe care le detinem, valoarea importurilor a scazut cu aproximativ 54% in primele sase luni ale anului, exportatorii lasand loc producatorilor autohtoni. In acest context si ca urmare a cresterii cererii, am decis sa investim in dezvoltarea unitatilor de productie. Astfel, am alocat doua milioane de euro pentru majorarea cu 60% a capacitatii fabricii de profile pentru tamplarie din Parcul Industrial de la Saratel. In vederea realizarii acestui obiectiv, am suplimentat bugetul aferent anului 2009. In noua unitate (cu o suprafata de 1,24 de hectare) producem profile de tamplarie cu 4 si 5 camere, exclusiv ecologice, iar in prezent se afla in probe tehnologice si sistemul de 6 camere (cu o adancime constructiva de 70 mm). De asemenea, in aceeasi fabrica se realizeaza si productia de tevi din PVC. Prin extinderea gamei de profile, precum si prin dezvoltarea logistica a acestei divizii, vom putea accesa o piata mult mai extinsa. Strategia noastra in domeniu prevede - pe langa pozitionarea optima pe plan local - si intrarea pe pietele din Europa Centrala si de Est, astfel incat, in 2010, aproximativ 15% din productie sa fie pentru export. Pentru anul in curs, am programat investitii in valoare de aproximativ 15,75 milioane de lei, la care se adauga proiectele demarate in 2008, ce se vor finaliza in 2009. Lucrarile de dezvoltare aflate in executie inca de anul trecut au necesitat acest efort financiar suplimentar in 2009, ceea ce a determinat faptul ca investitiile curente sa totalizeze peste 30 de milioane lei. Piata locala de procesare a PVC-ului are, in 2009, un volum de maximum 50.000 de tone, noi propunandu-ne realizarea unei cifre de afaceri de 213,18 milioane de lei, in crestere cu 9% fata de anul precedent. Expansiunea afacerilor se datoreaza majorarii cotei de piata, ca urmare a introducerii in portofoliu a unor noi produse. Totodata, am adoptat inca doua obiecte de activitate: colectare de deseuri nepericuloase si recuperarea materialelor reciclabile sortate. Nu ne axam pe realizarea acestor activitati la nivel industrial, acesta fiind doar un serviciu asigurat clientilor din segmentul de profile PVC. Daca ne referim la rezultatele primelor 9 luni, acestea se situeaza la 92% din cele aferente perioadei similare din 2008 (aproape 141 de milioane lei), o situatie cu mult mai buna decat a pietelor pe care activam, unde gradul de diminuare a fost cuprins intre 20% si 35%".