RO EN
Coșul este gol

Investitii de 66 milioane de euro, pentru Teraplast GP

Emanoil-Ioan Viciu (56 de ani)
Functia/firma:
director general si presedinte CA al Teraplast Bistrita;
Studii: Facultatea de Chimie si Inginerie Chimica, Institutul Politehnic - Iasi; masterat in Management, Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca; 
Experienta profesionala: 32 de ani in domeniul prelucrarii maselor plastice.

Grupul Teraplast, din localitatea Bistrita, este cel mai mare procesator de PVC din Romania. Acesta include companiile Teraplast (specializata in executia de tubulatura din PVC si polipropilena – PP, profile din PVC destinate fabricarii de tamplarie termoizolanta, ansambluri de ferestre/usi Orizont, granule din PVC si cahle de teracota), Plastsistem (fabrica de panouri termoizolante tip sandwich) si Politub (producator de tevi din polietilena – PE). In ceea ce priveste Politub, Teraplast are o participatie de 50% la acesata societate, celelalte actiuni fiind detinute de prestigioasa companie franceza Socotub. In prezent, grupul deruleaza un program de investitii de 66 milioane de euro, ce vizeaza, printre altele, relocarea principalelor facilitati de productie pe un teren de 20 de hectare, situat la 10 km de orasul Bistrita. Ca parte a aceluiasi program, Teraplast urmareste si extinderea gamei si volumului de produse.

- Cum s-a fundamentat decizia de relocare a unitatilor de fabricatie?
- In prezent, activitatea grupului se desfasoara intr-un spatiu situat in centrul orasului, zona total nepotrivita avand in vedere intensificarea fluxului de transport, care va determina accesul zilnic la fabrica a minimum 10 autocamioane de mare tonaj. De asemenea, in actualul sediu ne confruntam deja cu o aglomerare a utilajelor, pe anumite segmente (cum ar fi hala de productie a granulelor din PVC), aceasta situatie contribuind la o posibila diminuare a randamentului. Nu in ultimul rand, luand in considerare perspectivele de dezvoltare pe termen mediu, este necesar ca toate activitatile sa se desfasoare in mod integrat, in cadrul unui parc industrial modern.

- Ce fonduri vor fi alocate pentru aceasta actiune?
- Mi se pare important sa aratam faptul ca majoritatea fondurilor (adica, peste 60% din total) se asigura din surse proprii, diferenta urmand a fi sustinuta atat prin credite bancare, cat si de lansarea unei oferte publice initiale (IPO), pentru aproximativ 20% din portofoliul actual de actiuni al Teraplast. Astfel, programul de investitii se va desfasura in intervalul anilor 2008 – 2013, fiind concretizat prin alocarea sumei de 66 de milioane de euro, orientata spre trei directii principale: relocarea unitatilor de fabricatie, majorarea capacitatii de procesare si dezvoltarea de noi produse, in functie de cererea pietei. De asemenea, pe termen mediu, avem in vedere implementarea unor masuri de extindere regionala, suma destinata acestor obiective depasind nivelul de 10 milioane de euro. Referitor la listarea in cadrul Bursei de Valori Bucuresti, prospectul preliminar a fost deja aprobat de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM).

- Care sunt elementele decisive ce au determinat aceasta strategie de investitii?
- In primul rand, trebuie remarcata dinamica pietei nationale de constructii, in sensul cresterii continue a acesteia, pe fondul decalajului major existent intre oferta inca limitata de spatii construite si sporirea cererii pentru acestea. Adaugand la aceasta situatie evidenta programele de modernizare a infrastructurii planificate in Romania in urmatorii ani, va rezulta o marire a cererii de tubulatura pentru alimentarea cu apa, gaz si canalizare, respectiv de accesorii pentru asemenea instalatii. In ceea ce priveste segmentul tamplariei termoizolante, unul dintre factorii catalizatori ai procesului de crestere este constituit de programul de reabilitare termica a locuintelor, in conditiile aplicarii noului normativ de eficienta energetica a imobilelor (EnEV), care va duce la majorarea livrarilor de profile din PVC.

- Cum a evoluat cifra de afaceri a companiei, in ultima perioada?
- In 2007, vanzarile grupului Teraplast s-au situat la aproximativ 70 de milioane de euro, in crestere cu 50% fata de cifra de afaceri din anul anterior. Aceasta evolutie excelenta este rezultatul implementarii, in perioada 2004 – 2007, a unui program ambitios de investitii, in valoare de peste 25 milioane de euro, care s-a concretizat, in principal, prin achizitia de linii de fabricatie de ultima generatie. Dintre acestea, remarcam instalatiile performante de extrudare, echipamentele CNC de fabricare a panourilor termoizolante (aflate in dotarea Plastsistem) etc. Pentru 2008, rezultatele din primele doua luni indica, deja, o majorare a vanzarilor fata de aceeasi perioada din 2007, ceea ce ne determina sa apreciem ca, la sfarsitul anului in curs, ne vom incadra cel putin pe acelasi trend (+30%).

- Cum se desfasoara activitatea din sectorul productiei de tamplarie termoizolanta?
- Desi ne-am implicat de putin timp in acest segment de activitate, cu doar 5 ani in urma, am reusit sa impunem marca Orizont pe piata de profil, ansamblurile executate de compania noastra incadrandu-se in categoria premium. Anul trecut, cifra de afaceri a fabricii de tamplarie Orizont s-a situat la nivelul de 6 milioane de euro, cu 60% mai mult in comparatie cu 2006, iar pentru 2008 estimam un volum al vanzarilor in crestere cu 30%. Unitatea este dotata cu doua linii CNC marca Rotox (care includ utilaje de ultima ora, inclusiv centre de prelucrare), prin care se asigura o capacitate de 300 u.f./zi. Daca in 2007 am livrat 40.000 u.f., din care 40% sortimente colorate, in acest an avem ca obiectiv comercializarea a minimum 60.000 u.f. Distributia se realizeaza exclusiv prin intermediul dealerilor, in prezent deruland parteneriate cu peste 60 de companii implicate in comercializarea de ferestre. Pe termen scurt, intentionam dezvoltarea la nivel national si promovarea tamplariei Orizont prin intermediul unei retele formate din 200 de colaboratori. Acestia vor fi sustinuti printr-un sistem logistic modern, in 2008 fiind programata inaugurarea a doua noi depozite – in Brasov (cu o arie de 15.000 mp) si Bistrita (6.000 mp) – gestionate cu ajutorul unui program specializat tip "Warehouse Management".

- Cum estimati evolutia grupului, pe termen mediu?
- Noul parc industrial va include majoritatea unitatilor de productie Teraplast, cu exceptia fabricii Orizont si a unitatii de executie a cahlelor de teracota, care beneficiaza, deja, de locatii situate in zona industriala a orasului. Am finalizat hala destinata firmei Plastsistem, punand in functiune si noua linie automata in valoare de un milion de euro, prin care se asigura o capacitate de fabricatie de 1,2 milioane mp, ce se va dubla, odata cu achizitia celui de-al doilea echipament de acelasi tip. Pana la sfarsitul anului curent, speram ca toate utilajele existente sa fie instalate in noua locatie. Astfel, din 2009 vom derula o activitate integrata, sustinuta din punct de vedere informatic cu ajutorul a 8 module din cadrul sistemului SAP. In acest fel, partenerii Teraplast au garantia ca, prin colaborarea cu societatea noastra, beneficiaza de produse si servicii la nivel european.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter