Infiintat in 1990, grupul de firme Teraplast, din localitatea Bistrita, are o experienta de peste 30 de ani in domeniul prelucrarii maselor plastice, fiind - in prezent - cel mai mare procesator de PVC pe plan national. Oferta companiei include: profile pentacamerale pentru executia de tamplarie termoizolanta; tevi din polipropilena, polietilena si PVC, destinate constructiei de retele de alimentare cu apa; sisteme de canalizare exterioara; lambriuri, elemente de compartimentare; granule PVC rigide si plastifiate etc. In continuare, este prezentata opinia directorului general al Teraplast in legatura cu situatia de pe piata de profil si cu perspectivele pe termen scurt ale acesteia.
Florin Urite, director general al Teraplast: "Cifra de afaceri neta realizata in 2009 la nivel de grup s-a situat la 190,5 milioane de lei, in scadere cu 2% fata de valoarea aferenta anului anterior. Aceasta performanta a fost cu atat mai importanta cu cat cererea s-a diminuat semnificativ, in contextul crizei economice. Eficienta companiei a fost influentata negativ de majorarea cheltuielilor cu amortizarea (aferente investitiilor finalizate), de costurile cu relocarea, de sporirea eforturilor financiare aferente omologarii noilor produse si a celor legate de prestatiile externe etc. Concurenta agresiva a fost un alt factor care a afectat puternic profitabilitatea societatii. In acelasi timp, anul trecut a existat o presiune mai mare pe pretul de vanzare. Pentru 2010, ne propunem realizarea unui volum al vanzarilor de peste 234 milioane de lei (+22,8%). Dezvoltarea portofoliului de sisteme, inclusiv prin asimilarea de noi produse, reprezinta o preocupare continua pentru Teraplast, scopul fiind acela de a oferi solutii complete clientilor nostri din domeniile de constructii, instalatii si amenajari. Strategia societatii este aceea de a promova sisteme complete pentru aplicatiile clientilor actuali si potentiali, astfel incat sa fim capabili sa le oferim acestora intregul pachet de produse necesare. In ceea ce priveste distributia, dorim ca toate sortimentele sa fie cat mai accesibile si, din aceasta cauza, ne aflam intr-o permanenta cautare de parteneri specializati in comercializare. Astfel, am creat parteneriate solide cu principalele retele de bricolaj din Romania, precum si cu distribuitori zonali, pe care cautam sa-i protejam. Din punct de vedere al promovarii, aceasta se axeaza, in special, pe sustinerea calitatii materialelor folosite la fabricarea produselor proprii si pe incercarea de a convinge beneficiarii ca un sistem performant, chiar daca este livrat la un pret putin mai ridicat fata de altele existente pe piata, asigura evitarea unor cheltuieli suplimentare generate de aparitia, in timp, a defectelor ascunse. Bugetul de investitii pentru 2010 prevede alocarea unor fonduri in valoare de 21,5 milioane de lei, orientate - in special - spre diversificarea portofoliului de sisteme si solutii, extinderea capacitatilor de productie de pe platforma industriala din Saratel si dezvoltarea regionala. Relansarea pietei constructiilor va avea loc doar in momentul in care structurile statului vor asigura finantarea pentru proiectele publice si cofinantarea - in tandem cu sursele europene - a celor de infrastructura si atunci cand institutiile bancare vor relua creditarea pentru proiectele private".