RO EN
Coșul este gol

Mihai Rohan, PATROMAT: Cea mai mare spaima a managerilor este schimbarea

Tranzitia catre un model de business sustenabil si schimbarile organizationale care necesita implementare in acest sens trebuie sa fie initiate de catre managerul unei companii, considera Mihai Rohan, Presedinte PATROMAT (Federatia Patronala din Industria Materialelor de Constructii din Romania), unul dintre cei mai importanti lideri din industria cimentului din Romania, care a participat activ de-a lungul timpului la dezvoltarea acestui sector pe plan local.
„Vorbind cu oamenii, am constatat ca cea mai mare spaima a managerilor este schimbarea. Daca ai aceasta spaima (ca manager, n. red.), si nu te simti in stare sa faci o schimbare in organizatia ta, trebuie sa-l lasi pe altul. Schimbarea trebuie acceptata, asumata si facuta de catre manager. El trebuie sa o faca, nu altcineva”, a spus Mihai Rohan in cadrul emisiunii „Afaceri pentru Viitor”, realizata de Ambasada Sustenabilitatii din Romania, proiect care aduce fata in fata cei mai importanti lideri ai mediului de afaceri si cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabila.
Pentru ca sustenabilitatea sa poata fi integrata in mediul antreprenorial, rolul pe care trebuie sa si-l asume un lider este cel al unui vizionar. „Rolul unui lider este sa aiba viziune. Daca ai viziune, lumea te urmeaza, are incredere in tine, si, daca vede ca obtii rezultate bune, este o dovada ca esti pe drumul cel bun. Daca n-ai viziune, pierzi startul, esti un <<follower>>, nu un lider”, adauga Mihai Rohan.
Companiile din industria cimentului au inteles importanta preocuparii pentru protectia mediului, facand demersuri pentru a reduce emisiile de CO2, insa eforturile pentru a avea o economie sustenabila trebuie sustinute la nivel mondial.
Totodata, Mihai Rohan considera ca modelele de buna practica in ceea ce priveste conceptul de „zero waste” din anumite localitati din Romania, cum ar fi Ciugud (judetul Alba) si Oradea, ar putea fi replicate si in alte orase din tara, daca liderii politici locali ar da dovada de initiativa si vointa.
Insa, tranzitia catre un viitor sustenabil trebuie sa vina atat dinspre mediul public, cat si dinspre cel privat.
„Este o combinatie, trebuie sa fie constientizare, sa inceapa din gradinita, din scoala, oamenii sa fie educati ca viitorul este sustenabil. Statul trebuie sa intervina, sa faca regulile jocului […] si sa verifice respectarea lor, ca reguli avem destule. Exista o lege pentru colectarea selectiva pe patru fractii. Nimeni n-o respecta. Degeaba am scris-o, daca n-o respecta nimeni. Incepem cu primariile, iar statul nu verifica. Este o conlucrare clara intre privat si stat. Privatul trebuie sa fie constient, sa se organizeze, sa fie o zala in lant, iar statul sa creeze conditiile necesare ca acest lant sa functioneze”, considera Rohan.
In opinia sa, una dintre directiile viitoare pentru o economie sustenabila este realizarea unor pacte intre toti actorii importanti ai societatii romanesti (atat mediul politic, cat si cel anteprenorial).
„Sa se faca mai multe pacte, pe economie, mediu, sanatate, educatie, care sa inglobeze lucrurile esentiale pentru natia romaneasca. Acest lucru trebuia facut in anii ‘90-‘91. Nu este prea tarziu nici acum. Mai avem 10 ani in care putem sa facem ceva, dupa 10 ani, daca nu vom face, nu mai putem. Acum este ceasul al 12-lea si pentru acest pact care ar trebui facut pe domeniile importante. Daca s-ar face asa ceva in urmatorii 10 ani, am putea recupera ceva si ne-am putea pune pe linia sustenabilitatii si a unei economii sustenabile din punct de vedere al mediului”, conchide Presedintele PATROMAT. Emisiunea integrala poate fi urmarita aici.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter