Producatorul german de materiale de constructii HeidelbergCement a raportat o crestere de 9% a veniturilor nete comparabile (like-for-like) din primele noua luni ale acestui an. Rezultatele celui de-al treilea trimestru au fost marcate de raportarea la un nivel redus al veniturilor realizat in perioada corespunzatoare din 2020 (afectata grav de lockdown), dar si de inflatia semnificativa a preturilor la energie, potrivit datelor grupului.
"HeidelbergCement a obtinut un rezultat bun in primele noua luni din 2021. Conditiile generale din trimestrul al treilea au fost provocatoare, mai ales din cauza majorarilor semnificative de preturi ale costurilor cu energia, din ultimele luni. Ramanem optimisti pentru ultimul trimestru al anului si ne confirmam prognoza de crestere pentru inregul 2021. Privim catre 2022 cu incredere. Masurile globale ce vor fi luate la nivelul infrastructurilor vor contribui gradual la cresterea businessului incepand de anul viitor. Avantul constructiilor rezidentiale private ramane, de asemenea, ridicat. Pentru a valorifica un potential suplimentar in cadrul grupului si, in special, pentru a compensa cresterile semnificative ale costurilor cu energia, am lansat un nou program de excelenta in afaceri cu scopul de a atenua inflatia costurilor cu cel putin 500 de milioane de euro pana la sfarsitul anului 2022", a declarat dr. Dominik von Achten, Presedintele Consiliului de Administratie al HeidelbergCement.
Pentru primele noua luni ale anului in curs, rezultatele HeidelbergCement indica o crestere nominala de 6,5% fata de perioada corespunzatoare din 2020, afacerile ajungand la 14 miliarde euro. Vanzarile de ciment si clincher s-au majorat cu 6,2% la 95,7 milioane de tone (+6,6% excluzand efectele actiunilor de consolidare). Toate regiunile din cadrul grupulu au contribuit la cresterea volumelor de vanzari, rezultate exceptionale fiind inregistrate in vestul si sudul Europei, dar si in regiunea Asia-Pacific. Vanzarile de agregate au crescut cu 4,7% comparativ cu ianuarie - septembrie 2020, ajungand la 231,3 milioane de tone. Cresteri au fost raportate in toate regiunile, vestul si sudul Europei consemnand cele mai bune rezultate si in acest caz. In ceea ce priveste vanzarile de betoane, acestea au sporit cu 3,6% in primele noua luni, pana la 35,7 milioane de metri cubi. Cu exceptia regiunii Asia-Pacific, unde livrarile s-au situat usor sub nivelul din 2020, volumele au crescut in toate celelalte regiuni. Vanzarile de asfalt s-au majorat cu 1,5%, la 8,2 milioane de tone, in intervalul analizat.