RO EN
Coșul este gol

BLACHOTRAPEZ mizeaza pe o cifra de afaceri de 160 milioane lei, in anul 2022

Blachotrapez, producator de acoperisuri si fatade, mizeaza pe o crestere de peste 45% a cifrei de afaceri din acest an, rulajul urmand a ajunge la 160 de milioane de lei. Profitul estimat pentru 2022 va fi, insa, la jumatatea celui din 2021, ca urmare a investitiilor in strategia de marketing. Lider al pietei poloneze a acoperisurilor metalice, Blachotrapez a intrat pe piata romaneasca din 2010 si a dezvoltat aici doua fabrici - la Baia Mare si, din 2018, la Ploiesti, cu o capacitate de productie anuala de aproape 7 milioane de metri patrati. Blachotrapez este unicul producator din Romania de tigle metalice si accesorii pentru acoperis care foloseste materie prima ThyssenKrupp, iar printre furnizorii sai se numara si fabrica italiana Arvedi. Vedetele gamei de produse sunt tiglele metalice Enigma si Germania Simetric, ambele produse originale, dezvoltate de echipa de cercetare a grupului Blachotrapez si care sunt produse in Romania. De asemenea, compania produce sindrila metalica Janosik si, recent, a inceput fabricatia de solutii fotovoltaice prin gama Revolt Energy. Blachotrapez Romania realizeaza vanzari en gros si en detail pe piata interna, precum si exporturi in Ungaria si Bulgaria. Evolutia companiei s-a situat pe un trend ascendent inca din primii ani, iar in prezent Blachotrapez este unul dintre principalii producatori de sisteme metalice pentru acoperisuri din tara noastra.
Interviu cu Jaroslaw Turczynski (44 de ani), CEO la Blachotrapez Romania, manager cu o experienta profesionala de 20 de ani pe piata sistemelor de acoperisuri metalice.
 
- Care sunt principalele tendinte pe piata de sisteme pentru acoperisuri in 2022?
- Asa cum ne-am obisnuit clientii, la Blachotrapez adaugam si schimbam ceva in permanenta cu aceeasi dorinta de dezvoltare pe care am avut-o din prima zi in care am intrat pe piata din Romania. Tendinta pietei este, in acest an, spre modern si acesta este si focusul firmei noastre, de a fi cea mai moderna firma pe piata. Producem modele de tigla metalica care nu se regasesc la alti producatori, avem patentat sistemul de productie cu o tehnologie unica in lume: SPS - Safe Profiling System, adica Sistemul de Stantare Sigura, ceea ce presupune incalzirea materiei prime inainte de stantare. In ceea ce priveste trendul in materie de acoperisuri la persoane fizice, as spune ca este centrat spre tehnologia eco, iar aceasta tendinta o urmam si noi, la fel cum incercam permanent o conexiune intre stilul traditional si influentele moderne. Blachotrapez merge inainte cu piata; recent, am lansat pe piata romaneasca un nou brand din compania mama: Revolt Energy, o investitie bazata pe cele mai recente tehnologii, brand sub care oferim panouri fotovoltaice, invertoare si inclusiv statii de incarcare electrice.
 
 
- Ce evolutie au inregistrat rezultatele companiei, in primele 6 luni ale anului?
- Ca in fiecare an, si in 2022 in compania noastra tinem cont de doi indicatori: valoarea rulajului si valoarea de metri patrati produsi. Anul acesta, in primele sase luni, firma noastra a inregistrat o crestere cantitativa de 7%, in metri patrati produsi, si un rulaj de 63 milioane de lei, fata de anul trecut, cand in aceeasi perioada acesta a fost de 43 milioane de lei. Totusi, daca ma gandesc la criza materialelor de constructie, nu am motive sa fiu foarte optimist. In 2021, in primele sase luni, am avut 4,6 milioane de lei profit brut, iar anul acesta, profitul brut este de 3,7 milioane de lei, versus 20% cresterea valorii rulajului. Au crescut foarte mult costurile de productie, combustibil, electricitate, forta de munca, dar nu si marja. In sectorul materialelor de constructii a inceput criza reala, iar aceasta se vede in pretul materiilor prime, care sunt cu 30% mai ieftine. Nu simt ca anul acesta va fi mai bine, dar, la fel cu competitorii din domeniu, vom gasi cele mai bune solutii. Suntem atenti atat la costuri, cat si la eficienta oamenilor.
 
- Ce estimari si obiective aveti pentru intregul an?
- Pentru 2022 avem in plan sa atingem o cifra de afaceri de peste 160 de milioane de lei, comparativ cu 110 milioane de lei anul trecut. Vrem sa ne sustinem ritmul accelerat de dezvoltare inregistrat si in ultimii ani si cred ca putem realiza aceasta, deoarece avem o echipa foarte buna. Profitul estimat pentru 2022 va fi la jumatatea celui din 2021 deoarece am investit mult in strategia de marketing, dar sunt convins ca este o strategie castigatoare pe termen lung.
De altfel, in ultimii zece ani am reusit sa consolidam o echipa de profesionisti, astfel ca in 2022 am ajuns, in premiera, in top 25 de firme cu cele mai mari afaceri din judetul Maramures si in top 25 de firme din judet cu cele mai mari profituri. Consider ca tot succesul firmei noastre se bazeaza pe gandirea moderna a echipei si pe solutiile pe care le oferim pe piata. Daca privesc in urma, drumul pana aici nu a fost deloc usor. Am intrat pe piata din Maramures cu productia de tigla metalica alaturi de o echipa dornica sa invete si sa faca performanta intr-o zona a tarii care nu avea o traditie de productie de tigla metalica. Cu toate acestea, am invatat din greseli si, cu fiecare an, am adaptat modalitatea de munca si strategia de vanzari in asa fel incat sa obtinem rezultatele propuse si sa castigam increderea clientilor nostri prin solutii moderne, bine implementate.
 
 
- In ce regiuni inregistrati cele mai multe vanzari?
- Anul acesta vedem tot mai clar avantajul echipei proprii din Ploiesti, care ne-a ajutat sa crestem compania in zona de sud a tarii. La aceasta crestere a contribuit si noua strategie de marketing: in 2022 investim mult in campania generala de promovare a brandului Blachotrapez pe toate canalele media, iar rezultatele se vad in cresterea numarului de clienti noi. De asemenea, prin cele sase puncte de lucru ne concentram in principal pe distributia en gros si pe export. Suntem norocosi ca din Baia Mare avem acces rapid si facil spre Ungaria, ceea ce ne ajuta ca 30% din productia din Romania sa mearga spre export (cea mai mare parte spre Ungaria si Bulgaria).
 
- Aveti in plan investitii sau lansarea de produse/ sortimente noi?
- Incercam sa venim in intampinarea clientilor cu noi produse in fiecare an, iar investitiile sa le proiectam ca strategie pe termen lung. Vom merge in continuare cu productia de tigla metalica si ne gandim la dezvoltare pe parte eco. De aceea, Revolt Energy este in centrul planului nostru de dezvoltare pentru urmatorii doi-trei ani. Totodata, ne propunem sa acoperim mult mai mult din piata decat o facem la momentul actual, cu atat mai mult cu cat suntem convinsi ca produsele noastre concureaza la cel mai inalt nivel cu ceilalti producatori de pe piata. Avem colaborari in exclusivitate cu Thyssen Krupp, uzina care ne furnizeaza cea mai buna materie prima; avem avantajul unor modele pe care nimeni altcineva nu le are, cum ar fi tigla metalica Germania Simetric, cu vanzari foarte bune pe piata din Romania, sau tigla metalica Enigma, lansata anul trecut si care a devenit populara in scurt timp.
 
 
Anul acesta finalizam si investitia de extindere a fabricii de la Baia Mare. Daca pana acum am lucrat pe un hectar si jumatate, de anul viitor vom lucra pe doua hectare si jumatate, ceea ce inseamna o hala de productie noua de 1.500 mp si o cladire de 900 mp pentru sediul companiei. 50% din aceasta investitie de 12,4 milioane lei a fost sustinuta de la stat si suntem foarte bucurosi ca am obtinut-o. Anul acesta vom termina implementarea pentru aceste constructii si inclusiv noul sistem de productie va fi modernizat si automatizat pentru mai multa siguranta.
In urma acestei investitii, oferta noastra va creste cu patru noi tipuri de tigla metalica.
 
- Care sunt principalele dificultati/ provocari cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Cea mai mare provocare in acest moment, atat a noastra, cat si a sectorului in cadrul caruia activam, este problema ieftinirii materiei prime pe parcursul sezonului, in conditiile in care noi facem achizitii o data la trei-patru luni, iar astazi materia prima este mai ieftina decat la achizitie. Este o provocare sa vedem cine face vanzari sub pret de intrare. Marja pe produsul final a scazut la 7-8%, costurile de productie au crescut, iar pentru mine, ca CEO, provocarea este sa termin anul pe plus. Trebuie sa fii un manager foarte focusat pe acest obiectiv in conditiile in care se ieftineste materia prima, creste costul de productie, iar piata materialelor de constructii stagneaza din cauza cresterii dobanzilor la banci, care influenteaza clientul final.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter