Guvernul va propune Parlamentului un proiect de lege dedicat implinirii a o suta de ani de la Marea Unire, actul normativ urmand a avea o componenta de infrastructura care va include constructia autostrazii Targu-Mures - Iasi - Ungheni. Anuntul a fost facut de prim-ministrul Dacian Ciolos in cadrul unei intalniri cu parlamentarii din Moldova, citat de Mediafax. "Intentia noastra este sa propunem Parlamentului un proiect de Lege a Centenarului, care sa includa si o componenta a unor proiecte de infrastructura. Din punctul nostru de vedere, aceasta autostrada (n.r. Targu-Mures - Iasi - Ungheni) ar trebui sa fie parte a acestui proiect pe care sa ni-l asumam ca atare, indiferent ce se intampla din punct de vedere politic", a declarat Dacian Ciolos.
Prim-ministrul a mai precizat ca autostrada Targu-Mures - Iasi - Ungheni ramane in atentia autoritatilor, chiar daca in prezent nu exista resurse bugetare pentru a-l demara. "Din calculele facute, costul total integral al proiectului este de circa 4 miliarde euro (...). Costul studiului de fezabilitate si al proiectului tehnic este de 6 milioane de euro si pentru acestea vom incerca sa gasim resurse anul acesta", a precizat Dacian Ciolos. Elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic va dura aproximativ 18 luni, potrivit oficialului.
Premierul a mai facut referire la posibilitatea realizarii unui drum expres intre Ploiesti si Pascani, dar si a dezvoltarii unei cai ferate intre Moldova si Transilvania, pe care sa circule garnituri de cale ferata capabile sa preia autovehiculele pe platforme. "Am cerut Ministerului Transporturilor sa studieze si optiuni alternative pentru legatura cu Transilvania. Ma gandesc la integrarea segmentului de cale ferata Adjud-Sigureni care ar putea fi o solutie alternativa partiala inclusiv pentru traversarea de catre camioane, TIR-uri, dintr-o regiune in alta. Apoi, mai este in proiect dezvoltarea unui terminal multimodal si al unuia de cargo la Iasi si e de discutat utilitatea imbunatatirii legaturii dintre Moldova cu sudul Romaniei, drumul expres Ploiesti-Pascani care a avea avantajul ca este mai rapid, dar dezavantajul ca merge in paralel cu o sosea care este practicabila", a mai spus Dacian Ciolos, cu acelasi prilej.