Cererea de sisteme de acoperis (membrane) din material plastic este prognozata sa se majoreze cu +1,5% anual, ajungand la 27,21 milioane de metri patrati in anul 2022. Cererea de membrane pentru acoperis din poliolefina termoplastica (TPO) va reprezenta, in acel moment, 61% din piata, in detrimentul solutiilor din alte materiale plastice sau membranelor bituminoase. Capacitatea de izolare a celor mai multe produse din material plastic pentru acoperis va impulsiona cererea, mai cu seama pentru aplicatiile speciale din diverse industrii, unde se impune tot mai des conceptul de „acoperis rece”. Acestea sunt doar cateva din concluziile unei cercetari elaborate recent de analistii Freedonia Group din Cleveland – Ohio si intitulate „Acoperisuri pentru imobile comerciale”.
In termeni valorici, dupa cum se arata in raport, cererea de sisteme TPO pentru acoperisuri este prognozata sa se majoreze cu +5,3% anual, pana la 725 milioane USD in 2022, rata respectiva fiind cea mai dinamica dintre toate grupele de produse analizate. Cresterile de pret pe metru patrat, combinate cu trecerea spre produse mai scumpe, cu grosimi adecvate, care sunt in masura sa reziste la pagubele cauzate de impactul unor obiecte pe acoperisuri si de intemperii, vor sustine cresterea vanzarilor firmelor din bransa. Dintre acestea, Firestone Building Products, Johns Manville, GAF si altele sustin procesul de cercetare-dezvoltare, care face din TPO o solutie tot mai des acceptata. Inca din anul 1993, in SUA, au fost instalate primele acoperisuri monostratificate pe baza de TPO ranforsat, avantajele constand in faptul ca aceste membrane pot fi sudate si reprocesate, fiind in acelasi timp ecologice (fara compusi pe baza de clor si plastifianti).
Insa, conform cercetarii Freedonia, cererea pentru toate tipurile de produse destinate acoperisurilor cladirilor comerciale este de asteptat sa se majoreze cu mai putin de un procent pe an, pana la 95,43 milioane de metri patrati in 2022. O activitate semnificativa in ceea ce priveste renovarea acoperisurilor, pentru a face fata noilor cerinte de protectie la intemperii, s-a remarcat deja in perioada anilor 2016-2018, iar proiectele de acest tip – mai putine numeric in intervalul urmator - vor afecta negativ cererea pe termen lung. Cresterea valorica a livrarilor pentru produsele destinate acoperisurilor la cladirile comerciale va avansa intr-un ritm mai rapid, pe masura ce costurile operationale se majoreaza exponential, iar produsele cu performante ridicate vor avea o pondere mai mare in vanzari.