La jumatatea lunii mai a.c., antreprenorul francez Colas - parte a concernului Bouygues - a anuntat datele financiare aferente primului trimestru din acest an. Conform datelor oficiale, in perioada mentionata anterior, incasarile consolidate au insumat 2,3 miliarde euro, in crestere cu +10% fata de intervalul de referinta din 2018 sau cu +14% pe baze de comparare like-for-like (LFL). In Franta, avansul a fost de +16%, pe o piata promitatoare ca urmare a unor premise pre-electorale, pana la 1,35 miliarde euro, in vreme ce veniturile din operatiunile derulate in celelalte state de pe mapamond au sporit cu +28% in termeni reali sau +11% LFL, ajungand la 934 milioane de euro. In ceea ce priveste profitul operational, acesta a ramas in zona negativa, dar pierderea s-a stabilizat si a cumulat -298 milioane de euro, ajungandu-se la -227 milioane de euro ca pierdere neta atribuita grupului. Inclusiv din punct de vedere structural situatia a fost destul de eterogena, divizia de constructii de drumuri inregistrand un salt de +16% LFL, pana la 1,9 miliarde euro, in vreme ce sectia de infrastructura feroviara si activitati speciale a consemnat un salt de +18%, la 0,4 miliarde euro. Din punct de vedere geografic, cifra de afaceri din Europa a sporit cu +12% LFL, activitatea fiind sustinuta de operatiunile desfasurate in zona centrala a continentului - in special in Ungaria, Cehia si Slovacia. La nivelul Americii de Nord avansul a fost de 10% (incluzand efectele achizitiei Miller McAsphalt, din Canada), in timp ce in restul lumii s-a constatat o sporire de +16%.
Din punct de vedere al previziunilor, de vreme ce Colas activeaza pe piete cu perspective reale de dezvoltare pe termen lung, la finele lunii martie 2019 portofoliul de contracte si comenzi a atins un prag-record, de 10 miliarde euro (+18% la rate constante de schimb sau +11% fara aportul Miller McAsphalt). In Franta, indicatorul comenzilor a ajuns la 3,8 miliarde euro (+7%), iar in restul lumii acesta este de 6,2 miliarde euro (+26%). Oficialii Colas au mentionat in acest sens si cateva proiecte castigate recent, ce se vor derula pe termen mediu, fiind constituite de linia de tramvai din Liège – Belgia, precum si de mai multe obiective de infrastructura feroviara din Marea Britanie.