Dezvoltatorul NEPI Rockcastle a inceput procesul de vanzare a portofoliului de cladiri de birouri din Romania, urmand a-si concentra activitatea locala pe segmentul de retail. Prima tranzactie, ce vizeaza cesionarea participatiei de 50% detinuta in cadrul ansamblului The Office din Cluj-Napoca, a fost incheiata in luna mai 2019 cu grupul Dedeman.
Grupul are in vedere vanzarea tuturor celor cinci proprietati detinute in tara noastra pe segmentul office (The Office - Cluj-Napoca, Floreasca Business Park - Bucuresti, City Business Centre - Timisoara, The Lakeview si Victoriei Office - Bucuresti), ce au o valoare cumulata pe piata de aproape 400 de milioane de euro.
"In aprilie 2019, grupul a semnat un contract pentru vanzarea participatiei de 50% detinute in cadrul proiectului The Office din Cluj-Napoca. Tranzactia a fost incheiata in mai 2019, in urma indeplinirii mai multor conditii precedente", se arata in raportul financiar actualizat pentru primele trei luni ale acestui an, al NEPI Rockcastle.
Potrivit datelor companiei, fondurile obtinute din vanzarea portofoliului de birouri vor fi folosite pentru extinderea pe segmentul de retail din tara noastra.
In prezent, grupul are in dezvoltare centrul comercial si de divertisment Promenada Sibiu, ce vizeaza extinderea, modernizarea si remodelarea fostului Shopping City Sibiu. Lucrarile se realizeaza pe o suprafata de 42.200 mp si se afla in ultima etapa de executie, urmand a se finaliza integral pana la sfarsitul acestui an, dupa o investitie de peste 30 de milioane de euro. Promenada Sibiu va ajunge la o suprafata inchiriabila totala de 83.100 mp.
Alte proiecte marca NEPI Rockcastle din Romania vizeaza dezvoltarea centrului comercial Festival Sibiu (42.200 mp inchiriabili), extinderea si reconfigurarea Aurora Mall Buzau, demararea constructiei centrului comercial din Targu Mures (41.300 mp) si extinderea Promenada Mall Bucuresti (aflata, in continuare, in etapa de avizare).
La nivel de grup, NEPI Rockcastle detine un portofoliu evaluat la circa 5,9 miliarde euro, din care 35% reprezinta proprietati din Romania, cu o rata de ocupare de 96,3% inregistrata la finele lunii martie 2019. In primele trei luni ale acestui an, compania a inregistrat o majorare de 21% a indicatorului de profitabilitate operationala (EBITDA), care a ajuns la 92,2 milioane de euro.