Antreprenorul italian Salini Impregilo, implicat, la nivelul tarii noastre, in constructia unor tronsoane de autostrada cum ar fi Lugoj-Deva (lotul al doilea), Orastie-Sibiu (lotul al treilea) si Sebes-Turda (primul lot), a anuntat, la mijlocul lunii mai a.c., o parte din rezultatele financiare aferente primului trimestru al anului in curs, potrivit carora noile contracte au atins un nivel record, concomitent cu o schimbare majora in calitatea portofoliului acestora, gratie contributiei unor clienti din Australia, care au modificat ponderea acestei piete la veniturile normalizate ale grupului, de la numai 1,5% in 2018 la aproape 12% la finele lunii martie a.c. Astfel, managerii corporatiei au raportat ca activitatea comerciala viitoare, planificata pe termen scurt, depaseste ca evaluare valorica suma de 45,2 miliarde euro, din care 52% reprezinta ponderea contractelor din Europa, America de Nord, Asia si Australia. Mai precis, ponderea acestora din Italia este de 3%, in America de Nord se consemneaza 25%, Orientul Mijlociu conteaza cu 20%, alte 15 procente revin Europei, circa 13% din contracte se vor derula in Africa si cate 12% in America Latina si Asia/Australia. Ca structura, pe tipuri de lucrari, 48% reprezinta cele de infrastructura feroviara, 20% cele de hidrocentrale si alte proiecte energetice, iar lucrarile de infrastructura rutiera si cele clasificate la alte tipuri detin cate 16% fiecare. De asemenea, tot pe categorii ale activitatii comerciale viitoare, pe termen scurt, din cele 45,2 miliarde euro, 13 miliarde euro sunt precalificari, 9,7 miliarde euro – initiative principale de monitorizare, 8,8 miliarde euro – negocieri private, pentru 6,9 miliarde euro se asteapta, in cadrul unor achizitii publice, selectia celei mai bune oferte, iar 6,7 miliarde euro constituie valoarea viitoarelor licitatii la care Salini Impregilo se va prezenta ca ofertant.
In alta ordine de idei, contributiile majore la veniturile consemnate in primul trimestru din 2019, precum si in continuare, provin din unele proiecte majore, printre care se afla: lotul al doilea din autostrada D3 – Cehia (225 milioane de euro), linia ferata de mare viteza Neapole-Bari, din Italia (608 milioane de euro, din care pentru Salini Impregilo revin 60%, fiind intr-un consortiu cu Astaldi), complexul de hidrocentrale Snowy 2.0 – Australia (5,1 miliarde dolari australieni – putin peste 3,5 miliarde USD), reprezentand cel mai mare proiect hidroenergetic la nivelul acestui continent, respectiv noul proiect de cale ferata de mare viteza „Orient Express”, in valoare de 530 milioane de euro (proiect finantat si de UE, prin BEI), antreprenorul italian fiind responsabil de constructia segmentului cu o lungime de 153 de kilometri care va lega Istanbul de granita cu Bulgaria. Totodata, in ceea ce priveste activitatea din SUA, a fost mentionat un alt proiect semnificativ – si anume Caloosahatchee Reservoir, din Florida (SUA), in valoare de 524 milioane USD, ce prevede constructia unei retele de baraje si a unui lac artificial de acumulare, din ratiuni de protectie ecologica, in partea sudica a peninsulei Florida.
In ceea ce priveste previziunile pentru 2019, principalele rezultate economico-financiare ale antreprenorului italian continua sa fie estimate in linie cu cele din precedentele 12 luni (cand veniturile normalizate - ce includ rulajele unor entitati de tip joint-venture, ale Lane Group, ale diviziei Plants & Paving – vandute in decembrie 2018 companiei Eurovia SAS, parte a Vinci, precum si unele activitati din Venezuela, toate ajustate cu efectele cursului de schimb valutar - s-au cifrat la aproximativ 6 miliarde euro). Totusi, in pregatirea noului plan de afaceri pe trei ani, se va lua in considerare consolidarea/relansarea sectorului de infrastructura din Italia si oportunitatile de investitii legate de acest nou context. De altfel, la 31 martie 2019, portofoliul noilor contracte s-a cifrat la 5 miliarde euro (un nivel record pentru o perioada de numai trei luni), din care 0,5 miliarde euro constituie valoarea proiectelor aflate in proces de finalizare. De fapt, dupa cum arata conducerea corporatiei, intregul profil geografic al proiectelor castigate reafirma strategia comerciala de expansiune a activitatii Salini Impregilo pe pietele cu un profil scazut de risc. Mai precis, odata cu preluarea mega-contractului complexului de hidrocentrale Snowy 2.0 din Australia, aceasta a devenit una dintre principalele piete-tinta pentru grup.