RO EN
Coșul este gol

WIENERBERGER: Crestere anuala a vanzarilor de caramida, pe piata din Romania

Vanzarile inregistrate de producatorul austriac de caramida Wienerberger in Romania s-au inscris pe un trend crescator in 2016, fata de nivelul de circa 38 milioane de euro inregistrat cu un an in urma. Totodata, conform datelor companiei, profitul brut (EBITDA) anual s-a majorat, in pofida incetinirii ritmului de crestere din vara anului trecut. In ansamblu, vanzarile totale de blocuri ceramice inregistrate de Wienerberger in Europa de Est au cumulat 506,8 milioane de euro in 2016, in crestere cu 7% fata de nivelul din 2015, in contextul unei majorari de 28% a profitului EBITDA, care a ajuns la 105,7 milioane de euro.
In ceea ce priveste veniturile obtinute din comercializarea tevilor din plastic pe pietele din estul Europei, gestionate prin intermediul subsidiarei Pipelife si Steinzeug-Keramo, acestea au cumulat 988,2 milioane de euro, in scadere cu 5% fata de anul anterior. "In continuare, ne asteptam la o reducere a cererii pe acest segment, avand in vedere intarzierile in derularea proiectelor de infrastructura utilitara, in special in Polonia, Ungaria, Cehia, Romania si Bulgaria", se arata in raportul anual al companiei.
La nivel de grup, cifra de afaceri a Wienerberger s-a plasat la 2,87 miliarde euro, nivel similar celui din 2015, la o crestere a indicatorului EBITDA de 9%, la 404,3 milioane de euro. Totusi, conform datelor companiei, profitul net al acesteia s-a dublat anul trecut, ajungand la 82 milioane de euro.
"Anul 2016 a reprezentat o perioada buna pentru Wienerberger, in pofida unor tendinte divergente pe diferitele piete de desfacere ale companiei. In timp ce constructiile rezidentiale din SUA si Europa (in special in estul continentului) au luat avant, segmentul renovarilor din Europa a pierdut teren. Mai mult, afacerile din domeniile de tubulatura si pavaje au fost afectate de un mediu economic provocator, mai ales in sectorul infrastructurii utilitare din Europa de Est. In ansamblu, in 2016 am derulat o activitate intensa: produsele noastre au fost utilizate pentru constructia a 160.000 de case, a 288.000 de acoperisuri, pentru instalarea a circa 630.000 km de conducte si a 12 milioane de metri patrati de pavaje din beton. Am inregistrat o performanta financiara puternica si ne-am urmarit constiincios strategia. Am investit circa 1% din veniturile totale in cercetare si dezvoltare, precum si in alte proiecte orientate catre viitor. Mai mult, am alocat circa 44 milioane de euro pentru dezvoltarea productiei, incluzand aici achizitiile fabricilor de caramida din Polonia si Romania, preluarea unui producator finlandez de tubulatura din plastic, precum si constructia celei mai performante fabrici de pavele din beton din Austria. Prin optimizarea continua a structurilor si proceselor de productie, am reusit sa economisim inca 7 milioane de euro", a declarat Heimo Scheuch, CEO al grupului Wienerberger.
 
Estimari pozitive pe piata de caramida, in 2017
Pentru 2017, conducerea companiei estimeaza mentinerea ritmului de crestere accelerata a constructiilor rezidentiale din Europa, precum si un nou an slab pentru segmentul renovarilor. In ceea ce priveste infrastructura utilitara, cererea se va mentine la un nivel optim in vestul si nordul Europei, in timp ce pe pietele din estul continentului se estimeaza o posibila evolutie usoara in a doua jumatate a anului. Previziuni optimiste sunt si pentru piata rezidentiala din America de Nord.
***
In Romania, compania detine patru fabrici de caramida, situate la Gura Ocnitei (judetul Dambovita), Sibiu, Tritenii de Jos (Cluj) si Buzau, precum si doua unitati de productie a pavajelor din beton, la Bolintin-Vale (judetul Giurgiu) si Teius (Alba). Wienerberger Romania a incheiat anul 2015 cu vanzari totale de 168,7 milioane de lei (circa 38 milioane de euro), in crestere cu 18,2% fata de nivelul de 142,7 milioane de lei din 2014.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter