Grupul elvetian Sika, furnizor global de produse chimice pentru constructii, a raportat o crestere de 5,5% a vanzarilor din 2016, pana la 5,7 miliarde franci elvetieni (CHF), in timp ce profitul net s-a plasat la 566,6 milioane CHF (+21,8%). Potrivit raportului anual al companiei, evolutii importante ale afacerilor au fost inregistrate in cadrul tuturor diviziilor de activitate. Tot in 2016, Sika a deschis noua fabrici, a infiintat patru subsidiare nationale noi si a facut patru achizitii. Avand in vedere toate aceste aspecte favorabile, actionarii companiei au crescut obiectivele strategice stabilite pentru 2020.
"Ne-am urmat strategia de crestere si am avut un an foarte bun in afaceri, majorandu-ne atat veniturile, cat si castigurile. Profitul operational si cel net au consemnat noi recorduri. Prin deschiderea celor noua fabrici si celelalte investitii in dezvoltare am asezat noi fundatii pentru cresterile din viitor. Aceste 17 investitii-cheie, alaturi de un portofoliu de produse eficiente si inovatoare, precum si de structura organizatorica a companiei ne dau motive sa privim cu optimism spre anii urmatori", a declarat Jan Jenisch, CEO al grupului Sika.
Conform datelor companiei, evolutii importante ale vanzarilor au fost inregistrate la nivelul tuturor pietelor de desfacere ale companiei. Cresteri peste medie au fost raportate de subsidiarele din SUA, Mexic, Marea Britanie, precum si pe pietele din Africa, sud-estul Asiei si din Australia. Afacerile din regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) s-au majorat, astfel, cu 4,6% anul trecut, vanzarile din America de Nord au crescut cu 7,8%, cele din America Latina au sporit cu 5,1%, in timp ce evolutia din regiunea Asia-Pacific s-a plasat la 3,6%.
Tot in 2016, Sika a patentat 72 de produse noi, dezvoltate in centrele proprii de dezvoltare si inovare, in cadrul carora lucreaza aproape 900 de angajati.
Avand in vedere faptul ca obiectivele stipulate in Strategia 2018 au fost atinse cu doi ani mai devreme, conducerea grupului elvetian a stabilit, in a doua jumatate a lui 2016, noi tinte strategice, pentru 2020. Astfel, managementul companiei si-a propus atingerea unui nivel de 14%-16% a profitabilitatii (EBIT), fata de 12%-14% anterior, precum si deschiderea a 30 de fabrici noi si a altor opt subsidiare nationale. De asemenea, s-a stabilit un target de crestere anuala a vanzarilor de 6%-8%.