Intr-un raport extins prezentat recent investitorilor institutionali, managerii Wienerberger au aratat ca, din punct de vedere al incasarilor, la nivel de grup, in primele noua luni a.c. corporatia si-a sporit rulajul cu +6%, dar s-a evidentiat si ca profitul operational EBITDA ajustat (like-for-like - LFL) s-a majorat cu +16%, ceea ce demonstreaza clar efectele pozitive ale actualei strategii de afaceri, precum si faptul ca intervalul ianuarie-septembrie al anului in curs a fost foarte dinamic pentru Wienerberger.
Comentand rezultatele respective, Heimo Scheuch, CEO al grupului austriac, a subliniat: „Majorarea indicatorilor financiari ce denota performanta Wienerberger - si anume incasarile, ce au ajuns la 2,49 miliarde euro (+6%) si EBITDA ajustat, care s-a plasat la 356,4 milioane de euro (+16%) ne incurajeaza sa aplicam in continuare strategia generala de afaceri ce are efecte pozitive, numeroase proiecte fiind dezvoltate in ceea ce priveste inovarea si digitalizarea. Cresterea profitabilitatii si performanta operationala deosebita, ce au generat majorari organice pentru toate diviziile, ne determina sa investim in noi proiecte de dezvoltare, sa ne optimizam portofoliul si sa implementam alte masuri de crestere a eficientei. Pozitionandu-ne astfel pentru a ne urma calea dezvoltarii, pentru intregul an financiar in curs confirmam estimarile initiale, conform carora ne vom indeplini tintele propuse - si anume atingerea unui nivel al EBITDA ajustat cuprins intre 460 milioane de euro si 470 milioane de euro. In plus, intentionam sa ne imbunatatim indicatorul EBITDA, cu un aport suplimentar de cel putin 120 milioane de euro pana in anul 2020, comparativ cu EBITDA aferent anului 2017, pentru ca acest indicator sa ajunga la 680 milioane de euro in 2020. Actualmente, gratie implementarii consistente a strategiei corporatiste, profitabilitatea a atins un nivel record al ultimului deceniu, iar cifrele referitoare la vanzari sunt extrem de satisfacatoare”.
Tocmai aceste tendinte, vizibile mai ales in zona de est a continentului (unde s-au constatat salturi semnificative ale cererii si, implicit, ale vanzarilor Wienerberger), au facut ca afacerile diviziei europene de caramizi sa se majoreze cu +7% in intervalul de referinta, la peste 1,4338 miliarde euro, cu un indice EBITDA ce a ajuns la 268,4 milioane de euro (+11%). Totodata, in pofida unor conditii meteo dificile in prima parte a intervalului analizat (aspect ce s-a solutionat ulterior), insa pe fondul aplicarii unor masuri de optimizare a activitatii, divizia europeana de tubulatura si elemente de pavare si-a majorat rulajul cu +6%, la 819,4 milioane de euro, dar a consemnat un indicator EBITDA in scadere cu -11% (pana la 59,1 milioane de euro). In fine, dar nu in ultimul rand, divizia nord-americana a raportat indicatori de exceptie atat pentru afacerile cu elemente de zidarie (caramizi), cat si pentru cele cu tubulatura. Astfel, in pofida unei stagnari valorice a vanzarilor (din cauza diferentelor de curs valutar), la 235 milioane de euro in primele noua luni din 2018, EBITDA a crescut cu +61%, pana la 34,4 milioane de euro. Informatii suplimentare, la www.wienerberger.com