RO EN
Coșul este gol

TERAPLAST pregateste o investitie de 10,8 milioane euro intr-o fabrica de folii stretch

Grupul TeraPlast anunta depunerea proiectului pentru cofinantare prin ajutor de stat pentru o noua investitie, in valoare totala de 10,8 milioane de euro, care vizeaza productia de folii stretch. Proiectul a fost depus in cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea investitiilor cu impact major in economie. 
Ajutorul de stat poate acoperi 49% din volumul total al investitiei, iar beneficiarul se angajeaza ca in termen de cinci ani de la operationalizarea proiectului sa contribuie la bugetul public cu o suma cel putin egala cu ajutorul de stat primit. 
Investitia de 10,8 milioane de euro a grupului TeraPlast se va materializa intr-o fabrica cu doua linii de productie de folie din polietilena pentru uz industrial, folosita in principal la ambalarea marfurilor paletizate. Echipamentele avute in vedere in cadrul acestui proiect au un grad inalt de robotizare si automatizare, maximul existent in industrie la acest moment. 
Noile linii vor fi instalate in cadrul Parcului Industrial din Saratel, iar capacitatea de productie va ajunge la peste 14.000 de tone anual. La maturitate, investitia va genera o cifra de afaceri de 28 milioane de euro si o EBITDA de 4 milioane de euro.
"Noua investitie va aduce inovatii tehnologice care vor contribui la competitivitatea pe termen lung a grupului si la dezvoltarea pe noi piete. Avem un istoric bun de investitii implementate prin cofinantare asigurata de ajutorul de stat. Proiectele au fost finalizate, sunt viabile, genereaza activitate, locuri de munca si venituri la buget. Sunt bifate toate principiile care reprezinta ratiunea de a exista a acestei facilitati. Este o schema de sprijin nu doar utila, ci necesara pentru companiile romanesti care doresc sa se extinda, sa-si diversifice activitatea. Sprijinul statului este esential pentru a creste competitivitatea interna, relevanta in regiune si pentru a reduce deficitul comercial", a declarat Ioana Birta, directorul financiar al grupului TeraPlast.
Proiectul face parte din strategia integrata a grupului de extindere accelerata pe piata ambalajelor flexibile, concretizata atat in operatiuni M&A, cat si in dezvoltarea unor noi capacitati de productie. Grupul isi va diversifica portofoliul de folii din polietilena care va fi prezent in piata sub brandul TeraPack, in care un loc central este ocupat de produsele biodegradabile TeraBio. Conform studiilor de specialitate, piata ambalajelor flexibile din Romania este estimata la aproximativ 300 de milioane de euro in 2019, din care aproape jumatate reprezinta importuri. Grupul TeraPlast isi propune sa ajunga lider pe aceasta piata in urmatorii doi ani. 

Investitii de 32 milioane de euro in productie si dezvoltare, in 2021
Grupul TeraPlast finalizeaza in acest an investitii de 32 milioane de euro in extinderea capacitatilor de productie existente si crearea de noi linii de business. Recent, compania a semnat un acord cu Brikston Construction Solutions pentru preluarea productiei de folii din polietilena din Sighisoara. Achizitia adauga grupului o capacitate de productie de 1.200 de tone de folie pe an si 300 de tone pe an pentru reciclare de folii. 
In primele 9 luni din 2021, grupul TeraPlast a raportat o crestere a cifrei de afaceri cu 43%, pana la 91,8 milioane de euro, si o EBITDA in crestere cu 30%, pana la 13,1 milioane de euro, comparativ cu perioada corespunzatoare din 2020. In aceeasi perioada, profitul net al grupului a crescut cu 39%, pana la 8,8 milioane de euro.
Grupul este compus din companiile TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack si Somplast.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter