Compania Teraplast a inregistrat o cifra de afaceri de 37,5 milioane de lei in primele trei luni din 2017, valoare apropiata de cea bugetata initial de conducerea companiei pentru aceasta perioada de extrasezon. Exporturile din intervalul analizat au crescut cu 9%, profitul net al societatii s-a cifrat la 0,6 milioane de lei, iar EBITDA realizata a avut valoarea de 4,2 milioane de lei. Pentru intregul an in curs, Teraplast si-a propus o cifra de afaceri de 259,26 milioane de lei si un profit net de 33,1 milioane de lei, in timp ce valoarea indicatorului EBITDA din acest an ar urma sa creasca la 52 milioane de lei.
"Evolutia din primele trei luni ale anului este in acord cu contextul pietei constructiilor, in principal pe segmentul de infrastructura, care a incetinit semnificativ in aceasta perioada. Sectorul a intrat in blocaj in luna iulie 2016, deoarece la doi ani de la lansarea noii axe de finantare (2014-2020) pentru niciunul din cele 43 de proiecte noi de infrastructura de mediu nu s-a trecut in etapa de semnare a contractelor de lucrari, majoritatea fiind cel mult in faza de proiectare. Ne asteptam ca in a doua parte a anului sa vedem o evolutie pozitiva a segmentului de infrastructura. De aceea, suntem increzatori ca vom reusi sa ne atingem tintele de vanzari si de profitabilitate propuse pentru acest an. Pentru 2017 ne propunem evolutii ale tuturor indicatorilor financiari, cresterea ponderii exporturilor in cifra de afaceri si imbunatatirea calitatii produselor", a declarat Mircea Hotoleanu, directorul general al Teraplast.
Totodata, in intervalul ianuarie-martie 2017 compania a realizat investitii totale de 2,6 milioane de lei, bugetul planificat pentru intregul an in curs avand o valoare totala de 84 milioane de lei. Conform datelor companiei, aceste investitii vor fi directionate catre diversificarea/ cresterea capacitatii prin achizitia de unitati de productie noi, mentenanta, reparatii capitale ale constructiilor, investitii financiare, imbunatatirea calitatii, precum si catre activitatile de cercetare si laborator.
Tot in primele trei luni ale acestui an, Teraplast si-a extins activitatea pe piata din Serbia si a preluat un pachet de 50% din actiunile companiei Depaco, lider pe piata locala de tigla metalica si producatorul marcii Wetterbest.
Crestere de 18% a afacerilor TeraSteel
Afacerile din primul trimestru ale companiei TeraSteel, producatorul de panouri termoizolante din cadrul grupului Teraplast (fosta Plastsistem) au crescut cu 18% fata de aceeasi perioada din 2016, pana la 26,4 milioane de lei. Peste 30% din valoarea cifrei de afaceri a fost realizata pe pietele externe, compania exportand in Ungaria, Cehia, Bulgaria, Ucraina, Slovacia si Republica Moldova.
In perioada analizata, profitul net al TeraSteel s-a cifrat la 1,2 milioane de lei, iar valoarea indicatorului EBITDA a fost de 2,4 milioane de lei. TeraSteel este al doilea cel mai important business din grupul Teraplast, dupa cel de instalatii si amenajari, iar compania isi propune, pe termen mediu, sa devina un lider regional.
Compania TeraSteel a demarat productia de panouri termoizolante in urma cu 10 ani, iar de atunci a evoluat de la locul 11 pe piata, la pozitia a doua, cu o cota de aproximativ 20% din sectorul de panouri cu spuma poliuretanica. In 2013, compania a demarat productia de structuri metalice zincate, in urma unei investitii de 2,5 milioane de euro, finantata in proportie de 50% din fonduri europene.