Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Agenda Constructiilor la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Wienerberger, Ceramica Iasi, Siceram, Forever Pipe, Xella Baustoffe, Macon, Prefab, Build Corp Prefabricate, Sercons, ACI Cluj, Ergon Concrete International, Alconep, Macofil, Asa Cons, Tehton, SW Umwelttechnik si altele. Totodata, sunt disponibile informatii furnizate de Patronatul Societatilor de Constructii (PSC), Asociatia Producatorilor de Materiale de Constructii din Romania (APMCR), Asociatia Producatorilor de BCA din Romania (Pro BCA) etc. Piata materialelor pentru zidarie - caramida si BCA - a inregistrat, in cei doi ani de recesiune economica - o contractie de pana la 50% a activitatii, pentru 2011 fiind estimate scaderi de maximum 10% fata de nivelul din 2010. Avand in vedere faptul ca piata de caramida a fost evaluata, anul trecut, la 120 milioane de euro, iar cea de BCA la circa 110 milioane de euro, se poate concluziona faptul ca segmentul materialelor pentru zidarie s-ar putea cifra la 210 milioane de euro in acest an. Potrivit managerilor celor mai importante societati din domeniu, sectorul specific ar putea stagna, in 2011, la nivelul anului trecut, numai daca vor fi incepute proiecte imobiliare de anvergura, in conditiile in care nu au fost, inca, anuntate investitii semnificative. Productia de materiale de zidarie a fost evaluata la 3,64 milioane de metri cubi, fiind divizata in mod egal intre furnizorii de caramida si cei de BCA. O evolutie similara va fi observata si pe piata prefabricatelor din beton. Activitatea companiilor furnizoare de caramida si BCA este depedenta in mod direct de evolutia sectorului constructiilor, iar previziunile negative pentru acest an sunt conforme semnalelor potrivit carora 2011 va fi, in continuare, o perioada dificila in ansamblu. Din punct de vedere al preturilor practicate pe piata, trendul descendent al acestora a continuat si in 2010, generand o competitie acuta, care a avut efecte negative asupra calitatii materialelor, respectiv la nivelul utilizatorilor finali, iar marile companii, in principal cele care nu au renuntat la calitate in favoarea ieftinirii produselor, au inregistrat reduceri importante ale vanzarilor. Un alt factor care a influentat pretul materialelor pentru zidarie a fost reprezentat de acumularea de stocuri, unele societati fiind nevoite sa opreasca temporar productia anumitor linii, cu precadere in primele luni ale anului, cand factorul sezonier a fost resimtit cel mai acut. Pentru 2011 se estimeaza o usoara crestere a preturilor, pe fondul scumpirii materiilor prime, a costului energiei si a combustibililor utilizati in productie si transport. Pentru revigorarea economiei si, implicit, a sectorului constructiilor si materialelor de zidarie, managerii firmelor sunt de parere ca este nevoie de deblocarea finantarilor, incurajarea consumului, de alocarea de fonduri pentru infrastructura si de implementarea unor programe eficiente si coerente de sustinere a investitiilor publice si private. Pentru mai multe informatii, click aici!
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.