Conform unui studiu recent realizat de institutul de cercetare economica Interconnection Consulting, piata sistemelor de acoperisuri a inregistrat in 2012 un avans moderat in Austria (2,7%), in vreme ce in Germania, incasarile pe segmentul analizat au sporit cu 7,1%. Progresul consemnat in zona federala este cu atat mai remarcabil cu cat, in ultimii ani, domeniul respectiv s-a pozitionat intr-o stare de usor declin. Din punct de vedere valoric, expertii Interconnection apreciaza volumul vanzarilor la 1,1 miliarde euro in Germania si la 173,3 milioane de euro in Austria. Pentru piata germana, previziunile sunt de continuare a cresterii pe termen mediu, astfel incat volumul livrarilor ar putea ajunge, la finele lui 2015, la 1,3 miliarde euro. In opinia expertilor, cresterea poate fi explicata prin perspectivele de majorare, pe termen mediu si lung, a preturilor la materii prime si energie, o pondere importanta a beneficiarilor optand pentru sistemele din categoria premium. In prezent, din punct de vedere al tipului de materiale utilizate, cea mai mare cota (42% in Austria si 59% in Germania) este constituita de tiglele clasice executate din material ceramic, un avans important fiind inregistrat de sistemele din ciment armat cu fibre de celuloza (28,7% in Austria si 25,9% in Germania, cu o tendinta ascendenta inclusiv pe alte piete europene). Trendul arhitectural contemporan mai presupune inclusiv utilizarea unor solutii metalice, produsele pe baza de zinc si cupru fiind folosite preponderent pentru aplicatii nerezidentiale.
Se resimte o tendinta de agregare a cererii
Un element interesant este reprezentat de revigorarea segmentului constructiilor noi in 2012, cresterea in sectorul respectiv fiind de 8,2% in Germania, pe fondul unor rate scazute ale dobanzilor la creditele imobiliare si al majorarii investitiilor private pe piata imobiliara. Cu toate acestea, in contextul dat, segmentul renovarilor a avut cota majoritara (69,2%) in ceea ce priveste sistemele de acoperisuri, fiind in crestere cu 6,6% fata de anul precedent. Expertii observa ca elemente precum termoizolarea, designul si extinderea spatiului util capata valente noi in comportamentul de achizitie. Un alt element caracteristic, de aceasta data din perspectiva macroeconomica, este constituit de tendinta de agregare a ofertei, in special in domeniul produselor destinate instalarii pe sarpante inclinate, unde competitorii cei mai activi sunt Monier Group, Wienerberger, Creaton si Etex Group. De altfel, in Austria, peste 72% din piata este formata din primele 10 companii, in vreme ce in Germania cota acestora este de 70,6%. Elemente mentionate nu trebuie sa disimuleze insa realitatea ca recent au avut loc modificari importante ale structurii pietei analizate, pozitiile actuale fiind determinate mai degraba de soliditatea fortelor de vanzari decat de gradul de inovare a produselor. Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com