Afacerile companiei Holcim (Romania) SA, parte a grupului franco-elvetian Lafarge-Holcim, au crescut cu 1,7% in 2017 fata de nivelul din 2016, pana la 230 milioane de euro. In acelasi timp, profitul net al firmei a avansat cu 14,2%, la 32 milioane de euro. Compania livreaza pe piata locala ciment, agregate si betoane.
"Anul trecut am vandut foarte mult in zona constructiilor rezidentiale. In infrastructura am realizat numai 8% din vanzarile de ciment, fata de o medie de 25% in anii anteriori", a declarat Horia Adrian, CEO al Holcim Romania si Market Head LafargeHolcim pentru Europa emergenta, care cuprinde si Serbia, Bulgaria, Republica Moldova si Azerbaidjan. Noul executiv ocupa pozitia curenta din luna februarie.
Pentru 2018, noul executiv general al Holcim Romania estimeaza o crestere de 3%-5% a business-ului local, in linie cu evolutia prognozata pe piata cimentului.
In 2018, compania are stabilit un buget de investitii de circa 7,5 milioane de euro, ce va fi utilizat in productie, pentru reducerea costurilor cu energia prin folosirea combustibililor alternativi, dar si pentru pregatirea profesionala a lucratorilor din constructii si dezvoltarea vanzarilor online.
Printre cele mai mari santiere unde Holcim livreaza materiale de constructii se afla sectorul de autostrada Ogra - Campia Turzii, proiectele de modernizare a cailor ferate din zona de vest a tarii, aeroportul din Oradea, dar si foarte multe cladiri rezidentiale, de birouri si centre logistice.
Consumul anual de ciment a ajuns la 8,6 milioane de tone
Anul trecut, consumul total de ciment inregistrat pe piata locala a ajuns la 8,6 milioane de tone. "Piata materialelor de constructii este ciclica. Exista anumite perioade de crestere. In aceasta perioada, sectorul de constructii se confrunta, insa, cu problema lipsei fortei calificate de munca, care ar puen mari probleme companiilor in cazul in care cererea ar creste rapid. In ceea ce ne priveste, resimtim o presiune la nivelul costurilor, ca urmare a cresterii preturilor la carbune, cocs si energie electrica. Noi ne ajustam procesele de productie pentru a ne mentine competitivi si in contextul acestor majorari", a explicat Horia Adrian.
Dezvoltare a business-ului pe mai multe paliere
In acest an, Holcim Romania a inclus noi segmente de activitate in cadrul grupului, pentru a raspunde mai bine si mai rapid solicitarilor de pe piata de constructii. Astfel, in luna aprilie 2018, compania a lansat o platforma de vanzari online pentru divizia de betoane (Clicbeton.ro), tinta acesteia fiind de a ajuta circa 200 de clienti in proiectele lor de constructii in acest an. "Clicbeton este prima platforma din Romania prin care constructorii sau persoanele fizice pot achizitiona beton online si simplifica procesul de achizitie a betonului, asigurand livrarea pe santier la timp si in conditii de siguranta", a precizat noul CEO al Holcim Romania.
Tot in acest an, producatorul a lansat Aplytec, o retea de aplicatori profesionisti prin intermediul careia va oferi un nou serviciu pe piata, respectiv executia de platforme si pardoseli din beton. Reteaua este formata, in prezent, din 19 firme de constructii, evaluate si selectate de catre Holcim Romania, acestea fiind specializate in lucrarile de punere in opera a solutiilor oferite de companie, acoperind aria de pardoseli din beton decorative sau utilitare pentru sectorul rezidential si comercial, dar si pentru cel industrial. Din punct de vedere geografic, Aplytec corespunde cu dispunerea la nivel national a celor 13 statii ecologice de betoane ale Holcim Romania, respectiv in judetele Prahova, Dolj, Brasov, Sibiu, Mures, Cluj, Bihor, Satu Mare, Timisoara si municipiul Bucuresti.
***
Holcim (Romania) SA activeaza de peste 20 de ani in sectorul materialelor de constructii, avand doua fabrici de ciment in Campulung si Alesd, o statie de macinare la Turda, 13 statii ecologice de betoane, trei statii de agregate, doua statii de lianti speciali si trei terminale de ciment in Bucuresti, Turda si Roman. La nivel national, compania are aproximativ 800 de angajati.