Grupul britanic Kingfisher, ce detine reteaua de bricolaj Brico Dépôt, a raportat o crestere nominala de 84,5% a vanzarilor din Romania in perioada martie - mai 2018, pana la 37 milioane de lire sterline (GBP), acesta reprezentand primul trimestru al anului fiscal 2018/2019. Cifra include si vanzarile celor 23 de magazine Praktiker incluse in portofoliul local in urma achizitiei din noiembrie 2017, celelalte trei unitati din totalul de 26 de magazine preluate fiind inchise. Excluzand achizitia Praktiker, vanzarile trimestriale realizate de Kingfisher in Romania au crescut cu 1,6%.
La finalul lunii ianuarie 2018, Kingfisher detinea in tara noastra 38 de magazine (exceptand cele trei unitati Praktiker inchise), cu o suprafata de vanzare cumulata de 273.000 mp si 2.532 de angajati. In prezent, compania ocupa pozitia secunda ca vanzari si spatiu comercial pe piata locala, dupa Dedeman.
La nivel de grup, Kingfisher a inregistrat, in perioada martie - mai 2018, vanzari totale de 2,82 miliarde GBP, in scadere cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la rate constante ale cursului valutar. Conform reprezentantilor companiei, contractia a reprezentat rezultatul conditiilor meteorologice nefavorabile din principalele tari unde este activ, dar si urmarea inchiderii temporare a unor magazine din Marea Britanie. La nivel operational, reteaua B&Q a raportat vanzari in scadere cu 6%, Castorama France a inregistrat un declin de 4%, iar Screwfix, de 2%.
"A fost un inceput de an provocator pentru grup, cu conditii meteorologice extrem de severe in intreaga Europa si o scadere semnificativa a cererii in Marea Britanie. Au fost afectate in special vanzarile din lunile februarie si martie, in aprilie si mai situatia imbunatatindu-se considerabil", a declarat Véronique Laury, CEO al grupului Kingfisher.
In intervalul analizat, vanzarile din Marea Britanie si Irlanda au scazut, nominal, cu 3,7%, reflectand rezultate mai slabe ale retelei B&Q (-8,8%) si mai bune pentru Screwfix (+9%). Veniturile totale din Franta s-au redus cu 3,6% (-8,1%, nominal, pentru Castorama si +1,7% pentru Brico Dépôt). Vanzarile din Polonia au crescut cu 3%, fiind afectate de noua legislatie nationala, ce interzice partial comertul in doua zile de duminica din fiecare luna.
Kingfisher a incheiat anul fiscal 2017/2018 cu vanzari totale de 11,65 miliarde GBP, in crestere cu 3,8% fata de exercitiul anterior, in timp ce profitul operational obtinut exclusiv din activitatile de retail s-a plasat la 849 milioane GBP (+0,3%).
In prezent, Kingfisher este cel mai mare grup de bricolaj din Europa si al treilea din lume, avand 1.280 de magazine marcile B&Q, Castorama, Brico Dépôt si Screwfix si peste 60.000 de angajati.