Producatorul german de ciment si alte materiale conexe HeidelbergCement a raportat o crestere in termeni comparabili (LFL) de 21,7% a veniturilor obtinute in regiunea nord-estica a Europei (inclusiv Asia Centrala) in primele trei luni din 2022 pana la 682 milioane de euro, in contextul unei contractii de 10,4% a indicatorului de profitabilitate operationala (EBITDA), care a ajuns la 59 milioane de euro. Din punct de vedere al volumelor comercializate, vanzarile de ciment din intreaga regiune s-au majorat cu 1,2% (LFL), la 4,45 milioane de tone, cele de agregate au crescut cu 16%, la 8,8 milioane de tone, iar cele de betoane au sporit cu 12,4%, ajungand la 1,26 milioane de metri cubi.
Afacerile din Romania ale HeidelbergCement sunt incluse in raportarea pe regiunea Europei de Nord-Est si Asiei Centrale. La nivel national, HeidelbergCement detine trei fabrici de ciment, situate la Tasca, Fieni si Chiscadaga, 21 statii de betoane, 8 cariere si 5 balastiere de agregate. Compania a investit in Romania peste 520 de milioane de euro si a incheiat anul 2021 cu o cifra de afaceri de 1,35 miliarde lei, in crestere cu 1,5% comparativ cu 2020, conform datelor publice. Tot in 2021, HeidelbergCement Romania a realizat un profit net de 213,8 milioane de lei (-51%) avand, la finalul anului, 1.132 de angajati. Din luna aprilie 2020, toate operatiune pe care grupul german le derula pana la acea data sub firmele Carpat Cemtrans SRL, Carpat Beton Servicii Pompe SRL si Recyfuel SRL si-au unificat operatiunile, fuzionand prin absorbtie cu societatea-mama, HeidelbergCement Romania SA.
Revenind la rezultatele grupului, in primele trei luni din 2021, o dinamica pozitiva a veniturilor a fost raportata, in termeni comparabili (LFL), de subsidiarele Heidelbergcement din vestul si sudul Europei (+15,8%, la 1,44 miliarde euro), Asia-Pacific (+5,5%, la 837 milioane de euro), America de Nord (+4,8%, la 798 milioane de euro) si Africa/ estul Mediteranei (+16,4%, la 527 milioane de euro).
In total, la nivelul intregului grup, HeidelbergCement a inregistrat o crestere de 12% a veniturilor in perioada ianuarie-martie 2022 (+13% LFL), care au ajuns la 4,42 miliarde euro. Indicatorul de profitabilitate EBITDA s-a redus, insa, semnificativ, cu aproape 30%, pana la 394 milioane de euro, atat pe fondul unei baze de raportare deosebit de puternice, cat si in contextul presiunii permanente a costurilor.
Cantitativ, vanzarile de ciment au sporit, in intervalul analizat, cu 2,1% (LFL), la 28,4 milioane de tone, cele de agregate s-au majorat cu 5,3% (LFL), la 61,9 milioane de tone, iar livrarile de beton au consemnat un plus de 1,6% (LFL), ajungand la 10,6 milioane de metri cubi.
Pentru intregul an in curs, conducerea HeidelbergCement estimeaza o crestere a vanzarilor.
"Cererea pentru materialele noastre de constructie ramane ridicata in toate regiunile, in pofida conditiilor de piata care se mentin volatile. In plus, programele de eficienta cu accent pe preturi si costuri incep sa dea rezultate. Prin urmare, ne asteptam sa vedem un impuls puternic de crestere pentru restul anului", a declarat dr. Dominik von Achten, presedintele grupului.
Avand in vedere aceste circumstante, HeidelbergCement isi confirma perspectivele pentru intregul an 2022. Compania anticipeaza o crestere puternica a veniturilor si o usoara crestere a rezultatului din operatiunile curente, in ambele cazuri inainte de efectele consolidarii si ale cursului de schimb.