Producătorul de cărămidă Cemacon SA a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 86,8 milioane de lei (circa 20 milioane de euro), în creștere cu 28% față de nivelul din 2015, în timp ce profitul operațional (EBITDA) anual raportat de companie a depășit 16 milioane de lei. Pentru 2017, conducerea companiei și-a propus o majorare de 5% a rulajului.
"Am atins niște vârfuri importante, în toate aspectele business-ului: am dublat ținta de creștere estimată pentru acest an, cu un avans de 28% al cifrei de afaceri, în urma fructificării unor contexte interne și de piață, avem un indicator EBITDA de 19%, în creștere cu 3% față de anul trecut, și un rezultat net de peste 5 milioane de lei, neafectat de restructurarea financiară", a declarat Liviu Stoleru, directorul general și președintele Consiliului de Administrație a Cemacon SA.
Potrivit datelor companiei, rezultatele favorabile au fost obținute în contextul în care piața locală de blocuri ceramice s-a majorat cu 8%-10% în 2016.
Ambele unități de producție (de la Zalău și Recea) au funcționat la capacitate maximă anul trecut, iar operarea fabricii de la Zalău timp de 12 luni în 2016, față de 9 luni în 2015, a contribuit substanțial la expansiunea afacerii, generând totodată și creșterea cheltuielilor operaționale cu 12%.
Pentru 2017, conducerea Cemacon și-a propus consolidarea business-ului prin creșterea cu 5% a cifrei de afaceri, menținerea poziției de lider al pieței de cărămidă din Transilvania, realizarea de investiții pentru susținerea creșterii și continuarea valorificării activelor aparținând Cemacon Real Estate.