Veniturile raportate de grupul german Hornbach in perioada martie - noiembrie 2016 au crescut cu 5,9% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului anterior, valoarea acestora ajungand la 3 miliarde euro, potrivit celui mai recent raport financiar al companiei. In acelasi interval, profitul grupului a depasit nivelul intregului an financiar 2015, in timp ce rezultatul operational consolidat (EBIT) a crescut cu 5,7%, pana la 182,3 milioane euro. Hornbach detine, in total, 154 de magazine, in noua tari europene.
"In cel de-al treilea trimestru din 2016/2017, am inregistrat din nou o crestere a profitabilitatii comparativ cu anul precedent. Majorarea cifrei de afaceri a fost imbucuratoare in sezonul de toamna din 2016, atat in Germania, cat si in restul Europei, o parte tot mai mare din acest succes revenind activitatilor noastre online", a declarat Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de Administratie al Hornbach Management AG.
Cifrele de afaceri ale celui mai mare subconcern operativ din cadrul grupului german, Hornbach Baumarkt AG, au crescut in cel de-al treilea trimestru (septembrie - noiembrie 2016) cu 4,4%, depasind valoarea de 900 milioane de euro.
Subconcernul Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), care este orientat mai puternic spre clientii profesionali din industria constructiilor, a inregistrat in cel de-al treilea trimestru o crestere a cifrei nete de afaceri de 8,4%, ajungand la 67,4 milioane euro. In primele noua luni, veniturile totale au crescut cu 4,6%, pana la 190,7 milioane euro, iar rezultatul operational consolidat (EBIT) a cunoscut o evolutie de 5%, pana la 8,7 milioane euro.
Prognoza privind cifra de afaceri si profitul pentru intregul exercitiu financiar 2016/2017 a fost confirmata de Consiliul de Administratie al Hornbach la prezentarea indicatorilor pentru cele noua luni. Conform acestora, se preconizeaza, atat pentru grupul Hornbach, cat si pentru subconcernul Hornbach Baumarkt AG, cresteri ale cifrei de afaceri de circa 5%. De asemenea, se estimeaza ca rezultatul operational consolidat (EBIT), excluzand profiturile si cheltuielile neoperative in subconcernul Hornbach Baumarkt AG, se va situa la nivelul anului precedent (99,3 milioane de euro), iar in intregul concern Hornbach Holding la nivelul exercitiului financiar 2015/2016 (151,2 milioane de euro).
***
Grupul Hornbach a incheiat exercitiul financiar 2015/2016 (finalizat in luna februarie 2016) cu o cifra de afaceri neta de peste 3,75 miliarde euro, in crestere cu peste 5% fata de perioada anterioara. In Romania, grupul detine sase magazine, din care trei in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti) si cate unul in Brasov, Timisoara si Sibiu.