Vanzarile producatorului de materiale pentru constructii Celco - Constanta ar putea creste cu 5% in acest an fata de nivelul din 2013, ca urmare a punerii in functiune a cuptorului al doilea la fabrica de var, potrivit estimarilor lui Niculae Dusu, presedintele companiei. Pentru 2015 este prognozata mentinerea trendului ascendent al business-ului. Anul trecut, societatea a inregistrat o cifra de afaceri de 83,15 milioane de lei (circa 18,7 milioane de euro), conform datelor disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice, in acest an vanzarile firmei urmand a se apropia, astfel, de 20 milioane de euro. "Pentru realizarea acestei tinte am identificat noi clienti atat din Romania, cat si din tarile invecinate, ne-am consolidat parteneriatele cu clientii traditionali astfel incat sa existe o continuitate in fluxul livrarilor pe tot parcursul anului, am lansat produse noi si am intensificat campaniile promotionale. Tinand cont de investitiile pe care le avem in derulare in acest moment pentru modernizarea liniilor tehnologice si imbunatatirea fluxului de productie, dar si de diversificarea gamelor de produse din ultimii ani si de campaniile de promovare intreprinse, consideram ca vanzarile companiei vor putea depasi, in 2015, nivelul anului 2014 cu cateva procente", a declarat presdintele Celco.
In acest an, compania a lansat pe piata un nou sortiment de BCA, Celco Megaterm+, cu o densitate de doar 350 kg/mc si o conductivitate termica de 0,09± 0,01 W/mK. Materialul este recomandat pentru constructii in cadre, cu o rezistenta la transfer termic mult imbunatatita fata de produsele standard. Tot in 2014, Celco a mai lansat primii buiandrugi termoizolanti, disponibili intr-o varietate de dimensiuni, care sunt mult mai usori decat cei clasici, se monteaza foarte repede si rezista la o incarcatura de pana la 1.800 kg. La fabrica de var, prin inaugurarea noului cuptor la inceputul anului in curs, Celco produce var specializat destinat exclusiv fabricatiei de BCA.
Majorare cantitativa de 15% a vanzarilor anuale pe piata locala de BCA
Potrivit datelor Celco, cererea pentru materialele de zidarie din BCA a inregistrat o crestere in acest an, rezultat al campaniilor ample de comunicare desfasurate de catre producatori pentru educarea beneficiarilor si familiarizarea acestora cu beneficiile directe pe care le aduce acest material: eficienta termica, rezistenta la compresiune, economii de timp si bani in executie, durabilitatea constructiei si reciclabilitatea materialului. "Mentalitatea beneficiarilor incepe sa se schimbe, iar acestia analizeaza mult mai atent calitatea materialelor achizitionate. Pretul este, in continuare, un factor important in luarea deciziei de achizitie, insa familiarizarea clientilor cu concepte precum «casa verde», «casa pasiva» sau «reducerea amprentei de carbon» incepe sa transfere atentia acestora catre materiale sustenabile. Astfel, urmarim sa ne actualizam echipamentele si tehnologiile din procesul de productie si sa ne imbunatatim produsele", a explicat Niculae Dusu.
In conditiile actuale ale pietei, pentru intreg anul 2014 conducerea Celco estimeaza mentinerea tendintei de crestere a pietei de BCA cu 15% in volum si cu 10% ca valoare fata de nivelul din 2013. "Desi exista unele semnale usor incurajatoare privind recuperarea economica in Europa, regiunea a suferit de pe urma cererii scazute si a lipsei de incredere care se reflecta, in continuare, in reducerea cantitativa a vanzarilor fata de potentialul capacitatilor de productie. In acest context, pe fondul unei concurente tot mai acerbe, ca urmare a supraproductiei de materiale pentru zidarie, pentru anul 2015 previzionam o crestere a interesului producatorilor pentru modernizarea si inovarea in tehnologiile de fabricatie, masuri esentiale pentru a face fata schimbarilor continue ale pietei constructiilor", a mai spus presedintele Celco.
Pretul energiei si lipsa de finantare continua sa afecteze activitatea din constructii
Printre problemele curente pe care le intampina producatorii de materiale de constructii se mentine, in continuare, pretul crescut al gazelor naturale, care duce la scaderea competitivitatii industriei materialelor de constructii din Romania. "Desi companiile aloca bugete pentru investitii majore in ceea ce priveste eficienta energetica, cresterea costurilor astfel rezultate nu poate fi transferata clientilor, intrucat acestia vor prefera produse fabricate in alte tari, iar mari fabrici locale vor fi nevoite sa isi reduca sau chiar sa-si inchida capacitatile", a aratat Niculae Dusu. Alte dificultati mentionate de presedintele Celco se refera la contractarea sectorului de locuinte noi, din cauza problemelor legate de finantarea beneficiarilor, insuficienta investitiilor guvernamentale, strategiile deficitare ale statului fata de mediul privat, popularizarea si incurajarea solutiilor constructive costisitoare (termoizolarea constructiilor noi) ce pun in pericol sanatatea si viata beneficiarilor in locul implementarii unor programe de stimulare a constructiilor eficiente energetic si economice, precum si introducerea taxelor de circulatie pe drumurile judetene, a celor nationale si a accesului in localitati, desi starea drumurilor este precara si a unor taxe de poduri si podete care duc la cresterea costurilor de transport, reflectate in pretul de vanzare la raft a marfurilor.