Furnizorul de produse chimice pentru fabricarea betoanelor Beton Chimie - Iasi, subsidiara locala a grupului german Ha-Be Betonchemie GmbH, si-a propus ca in 2015 sa infiinteze un laborator de incercari in constructii, pentru testarea produselor din portofoliu si verificarea compatibilitatii acestora cu sortimentele de ciment folosite in Romania. "Scopul investitiei este de a oferi clientilor cele mai bune solutii din punct de vedere tehnic, dar si in ceea ce priveste aspectul economic", a declarat Roxana Contu, directorul de marketing si imagine al Beton Chimie.
In 2014, cifra de afaceri a societatii a inregistrat o evolutie de 10% fata de nivelul din 2013, in contextul unei dezvoltari semnificative, pe toate planurile, a activitatii companiei. Trendul ascendent a continuat si in primele cinci luni ale anului in curs, dar intr-un ritm mai alert, conform datelor firmei, noile proiecte aflate in desfasurare ducand la dublarea vanzarilor.
Din punct de vedere regional, Beton Chimie are capacitatea de a livra produse la nivelul intregii tari, insa zonele cu cele mai multe proiecte sunt Moldova si Transilvania. "Estimarile realizate la inceputul anului 2014 s-au adeverit, compania noastra reusind sa incheie parteneriate de succes cu firme de profil din Maramures, Bistrita-Nasaud, Alba, Harghita si alte judete apropiate acestora. O crestere semnificativa am inregistrat si in zona Munteniei, unde suntem prezenti in special cu produsele adresate fabricantilor de pavele si borduri", a explicat Roxana Contu.
Game noi de produse, lansate in 2015
Potrivit datelor Beton Chimie, cel mai solicitat produs din portofoliu in primele cinci luni ale anului in curs s-a mentinut, ca in aceeasi perioada din 2014, superplastifiantul pentru betoane Pantarhit S (FM), utilizat la scara extinsa datorita spectrului larg aplicabil. Produsul se preteaza pentru producerea betoanelor pompabile, rutiere (in combinatie cu antrenorul de aer Pantapor 66 LP), masive si aparente. "Din oferta de produse a companiei Beton Chimie s-a inregistrat o crestere a cererilor si pentru aditivii din gama Antipor. Conceput in mod expres pentru industria de betoane prefabricate prin vibro-presare, Antipor 63 (BV) este un produs de top al acestei game. Pe langa reducerea cantitatii de apa din amestec, aditivul mareste rezistentele initiale si finale, imbunatateste dispersia cimentului in beton si creste toleranta la variatiile apei", a explicat reprezentantul Beton Chimie.
Pentru 2015, conducerea societatii si-a propus continuarea dezvoltarii gamei de produse oferite clientilor din Romania, in 2015 lansand deja un nou sortiment, respectiv aditivul modificator de vascozitate Antipor HydroCem 50 (VM). Dezvoltat special pentru producatorii de elemente din beton vibro-presate, actiunea principala a acestui produs este de a exploata la maximum potentialul de hidratare a cimentului. "Prin adaugarea de Antipor HydroCem 50 (VM), amestecul de beton poate suporta o crestere cu circa 30% a adaosului de apa, ceea ce pentru aplicanti asigura un real avantaj economic. Antipor HydroCem 50 (VM) creste rezistentele initiale si finale ale betonului, garanteaza un proces de productie omogen si stabil, iar culorile devin mai stralucitoare. Tot in categoria produselor nou-incluse in portofoliu intra si colorantii Ha-Be. Disponibili atat sub forma de pulbere, cat si in stare lichida, colorantii sunt folositi cu precadere in productia de pavaje, prefabricate din beton, palisade si alte constructii ce au la baza betonul. Producatorul german a dezvoltat o paleta larga de culori, din care se pot obtine o multitudine de tonuri, de la nuante pale, discrete, pana la culori naturale, vibrante", a mai spus Roxana Contu.
In perioada imediat urmatoare, Beton Chimie va lansa pe piata locala aditivul reducator al eflorescentei cu efect de intensificare a culorilor - Antipor 75, conceput special pentru industria de pavele.
Crestere de 15% pe piata aditivilor pentru betoane, in 2015
Piata locala a aditivilor destinati industriei constructiilor a crescut cu aproximativ 5% in 2014, fata de nivelul anului anterior, in timp ce estimarile pentru prima parte a acestui an indica o evolutie secventiala de circa 15% in domeniu. "In pofida faptului ca trendul in ceea ce priveste cererea de aditivi ramane ascendent, calitatea premium a produselor din portofoliul Beton Chimie este uneori considerata a fi un dezavantaj. Promovarea celui mai mic pret este o strategie de marketing ce influenteaza beneficiarii sa opteze pentru pretul cel mai mic, in detrimentul calitatii. Din pacate, acestia nu pun in balanta faptul ca economiile potentiale generate de achizitiile la preturi minime pot duce ulterior la necesitatea unor cheltuieli suplimentare considerabile. Beneficiarii trebuie sa ia aiba in vedere faptul ca preturile reduse nu inseamna renuntarea la profit, ci diminuarea costurilor legate de productie," a explicat directorul de marketing si imagine al Beton Chimie. Pentru perioada urmatoare, conducerea companiei estimeaza o crestere a numarului proiectelor de constructii si, implicit, a cererilor pentru aditivi, evolutie datorata si faptului ca in Romania se acceseaza tot mai multe fonduri europene pentru lucrari de infrastructura.