Lipsa de predictibilitate si inexistenta proiectelor strategice vor constitui, in continuare, principalele obstacole in calea dezvoltarii companiilor active in domeniul constructiilor, pe fondul unui nivel inca scazut al increderii in economie si al consumului, potrivit opiniei lui Florian Aldea, directorul general al Carpatcement, unul dintre principalii producatori de ciment din Romania. "Piata cimentului a avut o evolutie optima in primul trimestru al acestui an, datorata cresterii vanzarilor pentru lucrarile de constructii din sectoarele rezidential si nerezidential. Aceasta evolutie a fost umbrita partial de scaderea proiectelor de infrastructura. Credem ca in 2015 vom asista la o usoara crestere a pietei comparativ cu anul trecut, in special datorita lucrarilor din sectoarele rezidential si nerezidential, dar este prematur sa facem estimari pentru evolutia intregului an. Exista cerere pe piata si avem mult de recuperat, dar nici nivelul increderii, nici predictibilitatea nu creeaza premisele unei relansari a sectorului conform nevoilor curente", a explicat Florian Aldea.
In 2014, companiile din grupul Carpatcement au inregistrat o cifra de afaceri cumulata in valoare de 185 milioane de euro, in crestere cu 4% fata de nivelul din 2013, majorare determinata de efortul sustinut al intregii echipe, la nivelul tuturor diviziilor. Anul trecut, societatea a lansat sortimentul de ciment Z 100, pentru zidarie si tencuiala, care face parte din categoria materialelor speciale. In prezent, livrarea cimentului Z100 se face din toate cele trei fabrici ale Carpatcement, respectiv de la Chiscadaga, Tasca si Fieni.
Printre obiectivele pe termen scurt si mediu ale companiei se afla cresterea eficientei energetice. "Alocam fonduri atat pentru protectia mediului, asumandu-ne rolul de depoluator, cat si in ceea ce priveste dezvoltarea si instruirea continua a angajatilor actuali si viitori. Cea mai importanta investitie in programele de crestere a eficientei energetice este cea de la fabrica din Fieni, prin care o parte din caldura generata de procesul de fabricatie a clincherului, care acum este eliberata la cos, va fi convertita in energie electrica (WHPG - Waste Heat Power Generation), utilizata intern in fluxul de productie", a mai spus Florian Aldea. O alta tinta foarte importanta pentru perioada urmatoare este reprezentata de eficientizarea costurilor de productie, cele mai importante investitii ale grupului inscriindu-se pe acest trend.