RO EN
Coșul este gol

ARCON: Crestere de 20% a vanzarilor, obtinuta in semestrul intai

Cifra de afaceri inregistrata de producatorul de materiale de constructii Arcon (din Sfantu Gheorghe - Covasna) in primele sase luni ale anului in curs o depaseste cu aproximativ 20% pe cea realizata in acelasi interval din 2011, pe fondul cresterii exporturilor de sisteme hidroizolatoare. Conducerea companiei estimeaza o mentinere a acestei tendinte ascendente pana la sfarsitul lui 2012, in pofida faptului ca instabilitatea politica si fluctuatiile cursului valutar vor influenta atat vanzarile, cat si profitabilitatea companiei, in trimestrul al treilea. Arcon detine, in prezent, o capacitate anuala de productie de 20 milioane de metri patrati de membrane hidroizolante, de 800.000 de metri cubi de polistiren expandat si de 60.000 de tone de vopsele si tencuieli decorative. Potrivit managerilor firmei, recent au fost initiate demersurile pentru extinderea terminalului de descarcare si stocare a bitumului, insa proiectul a fost amanat pentru anul viitor.
 
Sorin Cristea, director de vanzari al Arcon: "Consideram ca piata de izolatii a inregistrat un usor declin in anul 2012, comparativ cu 2011, pe fondul instabilitatii politice si al reducerii de fonduri guvernamentale dedicate reabilitarilor. Valoarea estimativa anuala a sectorului de termoizolatii se situeaza la aproximativ 220 milioane de euro, daca se ia in considerare productia nationala de materiale termoizolante. Cel mai utilizat termosistem atat in Romania, cat si la nivel european este cel realizat cu polistiren expandat, in pofida opiniilor nedocumentate emise de anumiti «specialisti» din bransa de constructii. In ceea ce priveste tipul predominant de investitii din sector, segmentul rezidential privat are o pondere mai semnificativa in vanzarile generale ale companiei decat reabilitarile realizate cu sprijinul autoritatilor locale. Actualmente, tendinta europeana de reducere a consumurilor energetice impune si Romaniei cresterea performantei de termoizolare a anvelopei cladirilor, ceea ce va determina, implicit, majorarea grosimii materialelor termoizante si speram ca va compensa scaderea vanzarilor cauzata de lipsa investitiilor noi. Marcile proprii companiei noastre sunt sistemele hidroizolatoare Arco si Festa, termoizolatiile Arco si Pinguin si gama de finisaje Arco Perfect ce include toate sortimentele de tencuieli decorative si vopsele lavabile. Totodata, Arcon produce si alte marci private ale marilor lanturi de distributie a materialelor de constructii, cum ar fi Dedeman, Arabesque si Hornbach. Gama de hidroizolatii detine, in continuare, cota majoritara din afacerile firmei (cu mai mult de 50%), in timp ce, din punct de vedere zonal, in topul livrarilor se mentine municipiul Bucuresti. Compania a furnizat, inca de la initierea programului national de reabilitare termica a blocurilor de locuinte, sisteme complete de termo- si hidroizolare catre autoritatile care au contractat astfel de lucrari. Dupa cum am precizat anterior, in acest an se resimte, insa, blocajul pe acest segment de activitate, din cauza lipsei de finantare guvernamentala. Totusi, suntem in continuare prezenti pe marile santiere de profil, in special in Bucuresti".

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter