RO EN
Coșul este gol

Eco Frigotehnica estimeaza o crestere cu 15% a vanzarilor proprii


Mirabela Nemecsek (32 de ani)
Functia/firma: director general al Eco Frigotehnica;
Studii: Facultatea de Stiinte Economice, Universitatea Tehnica din Petrosani;
Experienta: 4 ani in domeniul tamplariei termoizolante;
Hobby: sport, muzica.

Compania Eco Frigotehnica, din Petrosani (judetul Hunedoara), si-a inceput activitatea ca prestator de servicii in domeniul frigotehniei, cunostintele vaste in domeniul termoizolarii avand o contributie majora la decizia implicarii in bransa de tamplarie. In prezent, societatea este specializata atat in productia tamplariei termoizolante, cat si in comercializarea sistemelor din PVC si a feroneriei necesare fabricarii ansamblurilor. Din 2004, firma asigura aprovizionarea cu profile Ramplast si sisteme de inchidere G-U pentru mai mult de 100 de producatori din judetele Gorj, Mehedinti, Hunedoara, Caras-Severin si Alba. Totodata, sub marca Eco sunt realizate si vitrajele termoizolante utilizate la echiparea ferestrelor. Activitatea companiei se desfasoara pe o platforma industriala proprie, cu o suprafata de 11.000 mp, situata in proximitatea orasului, unde se afla unitatea de fabricatie a tamplariei, hala de procesare a sticlei, sediul administrativ, spatiile de stocare si parcul auto, dotat cu 60 de autovehicule necesare efectuarii livrarilor. De asemenea, firma detine o retea de distributie care reuneste 26 de puncte de lucru, in 8 dintre judetele din Romania.

- Ce rezultate financiare estimati pentru 2009?
- In pofida contextului economic actual, compania noastra are ca obiectiv pentru anul in curs realizarea unei cifre de afaceri situate in jurul valorii de 8 milioane de euro, ceea ce ar corespunde unei cresteri de aproximativ 15% fata de 2008. Rezultatele financiare inregistrate anul trecut au fost de peste 7 milioane de euro, din care circa 5 milioane de euro au reprezentat veniturile firmei din productia de tamplarie din PVC, diferenta fiind constituita de activitatea de distributie. Momentan, ne confruntam cu dificultati din cauza blocajului financiar si a lipsei de lichiditati de pe piata, avand de incasat restante in valoare de peste 2 milioane de lei.

- Cum va evolua piata in intervalul urmator?
- Din cauza inaspririi conditiilor de creditare, in 2009 se asteapta o scadere cu 40% a pietei de tamplarie (fata de nivelul consemnat anul trecut), pentru 2010 estimandu-se o alta diminuare cu aproximativ 25% a acesteia, pe fondul reducerii cererii. In prima parte a anului precedent, in bransa de ansambluri termoizolante s-a mentinut tendinta de majorare din ultimii ani, spre sfarsitul intervalului ritmul de crestere incepand sa se situeze pe un trend descendent, ca urmare a efectelor crizei financiare si restrictiilor din sistemul bancar. Astfel, la sfarsitul lui 2008, sectorul de tamplarie termoizolanta a inregistrat un regres estimat la o cota cuprinsa intre 10% si 15%, comparativ cu 2007. Consider ca segmentul de piata specific a atins nivelul de maturitate in 2008, cererea si oferta ajungand la un echilibru. Astfel, in cele din urma, era de asteptat ca ritmul de crestere din ultimii ani sa se tempereze, fapt demostrat si din experienta unor companii, care incepusera sa sesizeze scaderi ale vanzarilor chiar inainte de resimtirea efectelor crizei economice.

- Ce masuri veti lua pentru depasirea dificultatilor actuale?
- In vederea trecerii perioadei critice si a atingerii obiectivului principal al companiei noastre in 2009 - mentinerea pozitiei actuale pe segmentul pe care activam - am efectuat investitii constante pentru imbunatatirea calitatii produselor proprii si am suplimentat fondurile alocate promovarii active a ofertei Eco. Totodata, am creat un departament care se ocupa exclusiv de optimizarea fiecarui proces din productie, in scopul cresterii productivitatii si al eliminarii pierderilor de materiale. Sunt de parere ca nu doar producatorii trebuie sa ia masuri pentru a contribui la relansarea domeniului nostru, ci si furnizorii de materiale, prin renuntarea la o parte din profit in favoarea rulajului. De asemenea, mai ales in intervalul urmator, se impune un control mai exigent al relatiilor de afaceri, dat fiind faptul ca multe dintre companiile producatoare fie este posibil sa intre in insolvabilitate, fie isi vor schimba obiectul de activitate, ingreunandu-se astfel procesul de recuperare a creantelor.

- Ca
re este strategia companiei pe termen mediu?
- Planul de dezvoltare a companiei pentru 2009 consta in efectuarea unei investitii estimate la 0,5 milioane de euro, al carei obiectiv consta in finalizarea proiectelor initiate in anii anteriori. De asemenea, in acest an am lansat pe piata autohtona conceptul de fereastra ECO, o gama de produse ce reuneste trei tipuri de ansambluri: Ecostandard, Ecoavantaj si Supereco. Tamplaria este realizata cu sisteme de clasa A, feronerie G-U si geam termoizolant Low-E cu doua sau trei foi de sticla. Chiar daca produsele sunt diferite, incepand cu componenta de pret, toate ansamblurile indeplinesc conditiile de calitate impuse la nivelul companiei. Potrivit informatiilor provenite de la personalul ce intra in contact direct cu beneficiarii, acestia sunt din ce in ce mai bine informati in ceea ce priveste caracteristicile de performanta a tamplariei termoizolante, solicitand ferestre cu diferite configuratii, in functie de acesti parametri.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter