Producatorul de materiale pentru constructii AdePlast a inregistrat exporturi de peste 4 milioane de euro in 2016, in crestere cu 36% fata de nivelul din 2015. Anul trecut, compania si-a extins livrarile pe pietele din Ungaria, Bulgaria, Republica Moldova si Austria. Pentru 2017, conducerea companiei si-a propus o noua majorare de 40% a exporturilor, precum si consolidarea pe aceste piete si extinderea in Ucraina.
"Avem de ceva vreme in gand sa accesam piata din Ucraina, insa evolutia politica de acolo inca ne face sa privim cu rezerve acest proiect. Totusi, prospectam piata constant si, chiar in aceste zile, suntem prezenti cu echipa la un targ de profil din Kiev, unde am intalnit un interes deosebit al distribuitorilor locali pentru produsele romanesti. Suntem atenti la tot ce se intampla in spatiul european plus Marea Britanie si, pe fondul strategiei actuale, ne asteptam in 2017 la o crestere de 40% a exporturilor. Daca luam in considerare doar piata din Bulgaria, vedem un potential urias. Acolo sunt alocati 500 de milioane de euro in 2017 pentru reabilitarea termica, care vizeaza 2.000 de blocuri. Banii provin din fonduri europene, iar proprietarii nu trebuie sa plateasca nimic. Noi am crescut cu 174% in Bulgaria si cu 88% in Ungaria, iar potentialul este enorm", a declarat Marcel Barbut, proprietar AdePlast.
Cel mai nou proiect extern in care s-a implicat compania este reprezentat de reabilitarea spitalului universitar regional din Graz, al doilea ca marime din Austria. Conform datelor companiei, in topul livrarilor la export se afla termosistemele cu polistiren expandat si grafitat, adezivii pentru faianta, sapele pentru pardoseli, mortarele manuale si mecanizate, gleturile si chiturile.
In ceea ce priveste logistica, AdePlast livreaza in Europa in 1-3 zile de la plasarea comenzii, avand capacitati de productie foarte mari si un parc auto care asigura o desfasurare europeana a distributiei. Exista, insa, si cazuri in care produsele s-au livrat in aceeasi zi a comenzii.
In 2016 AdePlast a realizat o cifra de afaceri de 346 milioane de lei, in crestere cu 13% fata de 2015, avand trei platforme industriale situate in Oradea, Ploiesti si Roman.