Conform reprezentantilor companiilor de pe segmentul de placi ceramice / adezivi, piata specifica s-a redus, in 2009, cu aproximativ 40%, in volum. Situatia s-a datorat diminuarii numarului de proiecte noi de constructii, al tranzactiilor imobiliare si al lucrarilor de renovare. Pentru 2010 se previzioneaza o diminuare cuprinsa intre 10% - 20%, intr-un scenariu pesimist sau o majorare de maximum 5%, intr-o varianta optimista.
Marcel Barbut, director general al Adeplast: “In 2009, pe segmentul de adezivi am inregistrat o crestere de peste 40%. Insa, la alte materiale, cum ar fi mortarele mecanizate sau cele «la siloz» am inregistrat reduceri importante ale cererii, din cauza blocarii marilor proiecte. Pentru acest inceput de an am redus cu 10% - 15% preturile la produsele curente. In acest fel vrem sa fim alaturi de companiile care au lucrari, intr-o piata dominata de pret. Raportat la vanzarile anului 2008, in 2009 am livrat mai mult in zona de sud a tarii, respectiv in Bucuresti, Ploiesti si Constanta, in timp ce, in Transilvania, vanzarile au fost in stagnare. Cele mai multe solicitari au vizat adezivii de interior, insa, de anul acesta, a inceput sa devina vizibila o usoara crestere pe segmentul adezivilor flexibili. In 2009 am realizat venituri totale de 123,3 milioane de lei, in crestere cu 2% fata de 2008. Volumul de marfa vandut anul trecut s-a ridicat la acelasi nivel ca in 2008, iar profitul a fost de 6,4 milioane de lei, in scadere cu 25,6% fata de cel din 2008. Situatia a fost cauzata de amortizari si de dublarea dobanzii la creditul in euro, pe fondul devalorizarii leului. In ceea ce priveste investitiile, in acest an asteptam un raspuns de la institutiile statului la dosarul depus pentru atragerea de fonduri nerambursabile, ce vizeaza instalarea a doua linii tehnologice, una de productie (sub licenta) a perlitei (cu ajutorul careia vom fabrica mortare termoizolante si antifoc), iar cealalta de fabricatie a sapelor termoizolante pe baza de perle de polistiren, dupa o licenta italiana. Avem banii in cont pentru investitie, dar suntem blocati, deocamdata, din cauza birocratiei. Trebuie sa stim care este pozitia autoritatilor, pentru ca, la un eventual raspuns negativ (greu de inteles), vom face investitia din surse proprii. Totodata, anul acesta speram sa identificam amplasamentul pentru o a treia fabrica in zona Moldovei, urmarind sa finalizam proiectul si sa alegem furnizorul de utilaje. Unul dintre efectele benefice ale crizei a fost acela ca au mai disparut de pe piata producatorii neprofesionisti”.