Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor (MTIC) si Metrorex SA au semnat contractul de finantare pentru proiectul "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni)". M6 va avea 12 statii si o lungime de traseu de 14,2 km.
Valoarea totala a proiectului este de 6,33 miliarde lei, din care finantarea eligibila, prin POIM 2014-2020, se ridica la 2,77 miliarde lei. O pondere de 85% din valoarea eligibila a proiectului, respectiv 2,36 miliarde lei, va fi asigurata din Fondul de Coeziune, iar 15%, adica 416,5 milioane de lei va reprezenta contributia beneficiarului.
Proiectul consta in construirea unei noi linii de metrou conectata la actuala retea de transport subteran al Capitalei, pe traseul care pleaca de la Linia 4 (M4), de la statia 1 Mai si face legatura directa a Garii de Nord cu Aeroportul Otopeni, precum si achizitia a 12 trenuri grele de metrou.
Noua linie de metrou va reduce timpul de calatorie prin reducerea numarului de transferuri necesare in prezent pentru a ajunge la Aeroportul Henri Coanda si va imbunatati traficul rutier prin reducerea numarului de vehicule utilizate pentru a traversa coridorul tinta, imbunatatind in acelasi timp calitatea mediului prin utilizarea ecologica mijloace de transport.
Printre obiectivele proiectului se afla reducerea timpului de calatorie intre Bucuresti (Gara de Nord) si Otopeni cu 39 de minute pana in 2023, cresterea ponderii modale a metroului in transportul public total cu 3% datorita implementarii proiectului M6, dar si reducerea poluarii in Bucuresti Nord si Otopeni de la 4369 t CO2/ an in 2023 (anul de punere in functiune) la 21.817 t CO2/ an in 2053 (anul prognozat).
Perioada de implementare a proiectului este de 155 de luni, cu termen de finalizare stabilit la 15 noiembrie 2026.