Oficialii Ministerului Transporturilor (MT) au elaborat - si vor supune dezbaterii publice, pana la data de 16 decembrie 2017 - un proiect de hotarare de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii denumit „Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov-Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, tronsonul Brasov - Sighisoara”. Potrivit anexei ce face parte integranta din proiectul hotararii de guvern, lucrarile - cu o valoare totala de peste 8,44 miliarde lei (din care circa 7,01 miliarde lei pentru operatiunile propriu-zise de constructii-montaj) - au ca beneficiar Compania Nationala de Cai Ferate CFR - SA si se vor derula timp de patru ani, pe raza judetelor Brasov, Harghita, Covasna si Mures. Valoarea se va actualiza, insa, potrivit evolutiei ulterioare a preturilor, fiind stabilita initial la un curs de 1 euro = 4,5539 lei si in preturi la data de 30 iunie 2017. Conform oficialilor MT, finantarea investitiei este asigurata prin contractele de finantare CEF (Grant Agreement Under The Connecting Europe Facility CEF - Transport Sector - Agreement No INEA/CEF/TRAN/M2014/1042049) si CEF (Grant Agreement Under The Connecting Europe Facility - Transport Sector - Agreement No INEA/CEF/TRAN/M2015/1131642) si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, in limita sumelor prevazute anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
In expunerea de motive aferenta proiectului de hotarare de guvern, se arata, printre altele, ca „proiectul de reabilitare a sectiunii de cale ferata Brasov - Sighisoara isi propune sa realizeze interoperabilitatea infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin - Dunare si sa imbunatateasca calitatea serviciilor feroviare prin modernizarea infrastructurii feroviare, prin cresterea vitezei maxime operationale la 160 km/h pentru trenurile de calatori si la 120 km/h pentru trenurile de marfa”. Pentru a descarca proiectul de act normativ, expunerea de motive si anexa cu indicatorii tehnico-economici, click aici, aici si aici!