Asocierea Webuild - Tancrad, constructorul desemnat pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii Sibiu-Pitesti, a finalizat studiile de teren (arheologia, studiile topografice si studiile geotehnice) si pe 15 aprilie va preda proiectul pentru obtinerea autorizatiei de construire. In paralel, constructorii au inceput organizarea santierelor in mai multe puncte ale viitoare autostrazi si angajeaza forta de munca pentru realizarea proiectului. In total, circa 3.000 de lucratori romani si straini vor lucra la autostrada care va traversa muntii Carpati.
Lotul 3 al Autostrazii Sibiu-Pitesti va avea o lungime de 37,4 km, peste 12 km de poduri, pasaje si viaducte, mai mult de 25 km de lucrari de consolidare, doua noduri rutiere si un ecoduct care va traversa raul Olt, calea ferata si DN7. In plus, potrivit constructorului, vor fi realizate 4,5 milioane de metri cubi de sapatura, 3,5 milioane mc de umplutura si peste 50 km de piloti forati. Valoarea contractului de proiectare si executie este de 1,2 miliarde euro.
"In momentul de fata, suntem in perioada de proiectare, lucram la elaborarea proiectului pentru autorizarea de construire si a proiectului tehnic de executie. Studiile de teren (arheologia, studiile topografice si studiile geotehnice) au fost finalizate. Am inceput cu organizarea de santier din comuna Cepari si cu defrisarea padurilor aflate in fond forestier. Vom mai avea o organizare in zona tunelului, la km 62+300 si una la inceputul contractului, la Cornetu, la km 44+500", a declartat Adrian Bodoc, managerul de proiect din partea Webuild.
Proiectul include si constructia unui tunel de 1,7 km, la Poiana, care va fi cel mai lung tunel de autostrada din Romania. "Tunelul este o provocare din punct de vedere ingineresc, dar si structurile, avand in vedere ca vom avea viaducte de pana la 40 de metri. Toate sunt lucrari complexe", a precizat Adrian Bodoc.
Circa 3.000 de muncitori vor lucra pe santier
In nodul rutier Cornetu, la km 44+500, la inceputul contractului, Webuild a demarat organizarea de santier. Pe 4 hectare de teren vor fi amenajate birouri, doua statii de betoane, precum si poligonul de prefabricate.
"Lucram la decopertarea stratului vegetal, urmand ca in zilele urmatoare sa realizam platforma organizarii de santier. Apoi vom construi fundatiile birourilor si ale statiilor de betoane. Odata ce vom demara lucrarile pe intregul tronson, minim 2-3.000 de muncitori, operatori si ingineri vor lucra la aceasta autostrada. In acest moment, avem angajati locali, din Cornetu, Perisani, Arges, Cepari, Tigveni si din comunele limitrofe, din apropierea autostrazii. Vom mai aduce forta de munca din toata Romania, dar si din afara tarii", a mai adaugat Adrian Bodoc.
Potrivit inginerului, pentru cazarea muncitorilor vor fi amenajate spatii dedicate, care vor putea gazdui aproximativ 200 de lucratori.
Durata de implementare a proiectului este de 57 de luni (12 luni pentru proiectare si 45 pentru executie), Lotul 3 al Autostrazii Sibiu-Pitesti avand termenul de deschidere stabilit in anul 2028.