Lucrarile pentru proiectarea si constructia sectiunii Leghin - Targu Neamt a Autostrazii Unirii (A8) sunt programate sa inceapa pe 1 februarie 2024, a anuntat Catalin Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA. Constructorul roman, reprezentat de asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade, are la dispozitie 1,56 miliarde lei (fara TVA), finantarea investitiei fiind asigurata din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).
Contractul prevede 6 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executia celor 29,9 km de autostrada dintre Leghin si Targu Neamt, dar si a celor 13 poduri, doua viaducte, 8 pasaje si a unui Centru de Intretinere si Coordonare (CIC) ce vor fi construite pe traseu.
Tronsonul Targu Mures - Targu Neamt al A8 este impartit in 3 sectiuni, respectiv:
• Pentru Sectiunea 1, Targu Mures - Miercurea Nirajului (km 0+000 - km 22+000) si legatura la A3 (2,4 km), contractul a fost atribuit, in noiembrie 2023, constructorul Nurol din Turcia. Semnarea contractului a fost blocata, insa, de faptul ca CNSC a admis partial contestatia grupului Strabag, participant la licitatie;
• Pentru Sectiunea 2, tronsonul montan, "de mijloc"- Miercurea Nirajului - Leghin, reactualizarea Studiului de Fezabilitate a inceput in 2019 si abia catre finalul anului 2023 a fost finalizata si s-au stabilit indicatorii tehnico-economici. CNAIR a demarat pregatirea documentatiei de licitatie pentru proiectarea si executia celor 6 tronsoane ale acestei sectiuni montane, precum si pasii procedurali pentru exproprierea terenurilor necesare constructiei obiectivului. Acest tronson este cel mai scump si cel mai complex, urmand a costa 6,4 miliarde de euro;
• Pentru Sectiunea 3, Leghin - Targu Neamt, constructorul a fost desemnat in septembrie 2023 cu grupul UMB. Proiectarea va incepe pe 1 februarie 2024.