Lucrarile la calea ferata Sighisoara-Brasov, pe tronsoanele Brasov - Apata si Cata - Sighisoara, atribuite recent printr-un contract de achizitii publice cu valoare semnificativa, vor incepe abia dupa solutionarea unei contestatii ce va fi adresata tuturor forurilor legale competente. Astfel, compania Alstom va contesta decizia CFR SA de a atribui asocierii Brasig (alcatuite din antreprenorii Strabag si Swietelsky) licitatia pentru modernizarea subsectiunilor respective din cadrul liniei CF Sighisoara-Brasov, anuntand recent ca va recurge la toate mijloacele legale, atat la nivel national, cat si european, dupa cum informeaza un comunicat al societatii contestatoare.
„La data de 5 iulie 2018 am luat act despre decizia CNCF CFR SA de a atribui licitatia pentru modernizarea subsectiunilor Brasov - Apata si Cata - Sighisoara catre asocierea Brasig, formata din Strabag-Swietelsky. Desi consortiul din care facem parte (asocierea Railworks, formata din Alstom, Aktor, Euro Construct Trading '98 si Arcada) a fost anterior declarat admisibil si s-a clasat pe locul I, CFR a decis atribuirea acestui contract catre asocierea clasata pe locul al treilea, pretul acestei ofertei fiind semnificativ mai mare. Analizand motivele deciziei invocate in comunicarea primita, am constatat faptul ca se refera la starea de insolventa a unuia dintre partenerii nostri de consortiu, desi credem ca acest lucru contravine atat legii insolventei, cat si legislatiei nationale si europene in materie de achizitii publice", se mentioneaza in comunicat.
In aceste conditii, tot prin intermediul comunicatului, managerii Alstom anunta ca isi rezerva dreptul de a recurge la toate mijloacele legale avute la dispozitie pentru a contesta aceasta decizie atat la nivel national, cat si european.
Lucrarile au o valoare de cel putin 3,74 miliarde lei
Decizia Alstom a fost anuntata cu nici 24 de ore distanta de la emiterea unui comunicat al CFR SA, in cadrul caruia s-a precizat ca asocierea Brasig (formata din Strabag si Swietelsky) a castigat licitatia pentru modernizarea subsectiunilor de cale ferata Brasov - Apata si Cata - Sighisoara, aflate pe sectiunea Brasov - Sighisoara, cu o oferta de 3,143 miliarde lei (fara TVA).
„Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a desemnat asocierea Brasig Strabag -Swietelsky castigatoare a procedurii de licitatie publica pentru modernizarea subsectiunilor Brasov - Apata si Cata - Sighisoara, aflate pe sectiunea Brasov - Sighisoara, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de 160 km/h. Oferta financiara a asocierii Brasig Strabag - Swietelsky a fost de 3.143.153.533,29 de lei, fara TVA, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii”, a explicat conducerea companiei nationale de cai ferate CN CFR SA.
Potrivit oficialilor CFR, sursa de finantare pentru modernizarea subsectiunilor Brasov - Apata si Cata - Sighisoara, cu o lungime totala de 86 de kilometri, este asigurata din fonduri nerambursabile si de la bugetul de stat, iar durata de executie va fi de cel mult 48 de luni de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor. Contractul prevede o gama variata de lucrari de infrastructura si suprastructura feroviara: terasamente, linii de cale ferata, consolidari la poduri, podete, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a calatorilor, energo-alimentare, telecomunicatii, comunicatii pentru semnalizare, fibra optica, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalatii de termo-ventilatie, aparari de maluri, semnalizare, protectia mediului. „Prin modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare, se asigura conditii tehnice pentru circulatia trenurilor de calatori si marfa cu viteze superioare de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar”, mai explica oficialii CFR SA.