RO EN
Coșul este gol

CNAB: Aeroportul Baneasa intra in reabilitare cu o licitatie de 12 milioane de euro

Primele curse aeriene, de linie sau chartere, vor putea ateriza pe Aeroportul Baneasa, dupa reabilitarea infrastructurii aeroportuare, cel mai tarziu, in primavara anului 2020 si tot pe acest aeroport vor ateriza avioanele echipelor nationale participante la turneul final UEFA EURO 2020, precum si aeronavele private ale presedintelui UEFA si intregul trafic VIP aferent acestui eveniment, a declarat, in cadrul unui comunicat dat recent publicitatii, purtatorul de cuvant al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), Valentin Iordache.
„Pentru Aeroportul Baneasa a fost lansata procedura de licitatie si asteptam ofertele pana la data de 24 iulie 2019, pentru refacerea acestuia. Licitatia vizeaza, practic, reabilitarea celor trei corpuri (A, B si zona rotonda, in partea centrala). Aceasta reabilitare ar trebui sa se faca in cel mult sase luni de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor. Desigur ca mai avem pana atunci etapa de evaluare, eventualele contestatii, partea de proiectare si, ulterior, executia propriu-zisa, dar incercam si facem toate eforturile pentru depasirea barierelor birocratice. Speram sa nu ne impiedicam in aceste etape legale, ca, pana la sfarsitul lunii mai a anului 2020, aeroportul sa fie functional si sa putem primi si pasageri pentru EURO 2020”, a precizat Valentin Iordache.
Potrivit oficialului CNAB, dupa incheierea campionatului european de fotbal, de vreme ce aeroportul va fi reabilitat, se vor putea opera din nou curse comerciale.
„Este insa foarte putin probabil ca acolo sa mai vedem curse low-cost, fiind si teoretic, si practic imposibil sa mai atingem acel nivel de doua milioane si jumatate de pasageri pe terminalul existent, pentru ca va trebui sa asiguram o calitate a serviciilor la nivel optim, conform manualului de proiectare a aeroporturilor, ceea ce nu ne va permite mai mult de 400.000 de pasageri pe an, care sa aiba confortul de care va trebui sa beneficieze. Deci, nu vom mai vedea multimi de pasageri care nu stiu unde sa mearga si cozi care se intrepatrund si altele asemenea”, a adaugat oficialul CNAB.
Procedura de licitatie, deja accesata de ofertanti
Potrivit datelor CNAB, documentatia de licitatie pentru reabilitarea si refunctionalizarea corpurilor A, B si rotonda (proiectare si executie), adica a intregii zone de terminal de pasageri, a fost deja transmisa catre SICAP. Proiectul are o valoare de 55.554.376,29 lei, termenul de depunere a ofertelor fiind 24 iulie 2019, iar durata solicitata de executie este de sase luni. Aflata astfel in desfasurare, asa cum rezulta din datele SEAP/SICAP, procedura de atribuire implica o licitatie deschisa pentru atribuirea contractului de servicii privind elaborarea proiectului de executie (DTAC, DTOE, PT+DDE), inclusiv asigurarea asistentei tehnice de catre proiectant pe perioada executiei lucrarilor si in perioada de garantie, precum si executia lucrarilor de reabilitare si refunctionalizare a interioarelor cladirilor A, B si Rotonda de la Aeroportul International Bucuresti-Baneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AV).
Conform autoritatii contractante, achizitia este sub forma unui singur contract de proiectare si lucrari - denumit „servicii privind elaborarea proiectului de executie (DTAC, DTOE, PT+DDE), inclusiv asigurarea asistentei tehnice de catre proiectant pe perioada executiei lucrarilor si in perioada de garantie, precum si executia lucrarilor de reabilitare si refunctionalizare a interioarelor cladirilor A, B si Rotonda de la Aeroportul International Bucuresti-Baneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AB)”, conform caietului de sarcini si respectiv scenariului aprobat nr. 1 din DALI. Valoarea estimata a lucrarilor este de 55.554.376,29 lei, exclusiv TVA (la care se adauga cheltuielile diverse si neprevazute, estimate la valoarea de 11.161.613,64 lei, exclusiv TVA), din care 958.604,57 lei fara TVA – cheltuieli pentru elaborarea proiectului de executie (DTAC, DTOE, PT+DDE), inclusiv asigurarea asistentei tehnice de catre proiectant pe perioada executiei lucrarilor si in perioada de garantie si 53.927.265,29 lei fara TVA reprezentand cheltuieli cu investitia de baza, utilajele/ echipamentele/ dotarile aferente, amenajarea terenului, asigurare / protectie utilitati, precum si cheltuieli pentru darea in exploatare. Diferenta, de 668.506,43 lei fara TVA, constituie cheltuielile pentru organizarea de santier. Durata maxima de executie a lucrarilor acceptata de entitatea contractanta este de 6 (sase) luni calendaristice, iar durata minima de garantie acordata lucrarilor este de 60 (saizeci) de luni calendaristice. In cadrul contractului, vor fi mentionate specific durata de executie a lucrarilor, durata de garantie a lucrarilor si valabilitatea contractului. Pentru detalii suplimentare, CNAB ii invita pe cei interesati sa acceseze in SEAP/SICAP toata documentatia aferenta procedurii de atribuire, cu precizarea faptului ca deja, la data de 4 iulie 2019, s-a raspuns la diverse solicitari de clarificari, transmise de potentialii ofertanti. Pentru informatii suplimentare cu privire la licitatie, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter