Wetterbest, producator local de sisteme pentru acoperisuri metalice si accesorii, si-a mentinut trendul ascendent al business-ului in 2020, atigand o cifra de afaceri de 62,2 milioane de euro. Evolutia ascendenta a continuat si in prima jumatate a anului in curs, iar conducerea companiei estimeaza ca va incheia anul 2021 cu o crestere in linie cu evolutiile din ultimii ani. Unul dintre obiectivele Wetterbest, pe termen scurt, este reprezentat de extinderea vanzarilor si in afara Romaniei, exporturile reprezentand in acest moment 5% din cifra de afaceri a producatorului. Marian Pirvu, CEO al Wetterbest, spune ca pandemia a avut un efect redus asupra activitatii companiei, vanzarile mergand in directia prognozata, insa scumpirile materiilor prime este posibil sa incetineasca aceasta evolutie pozitiva. "Ne concentram pe optimizarea tuturor proceselor, astfel incat sa putem pastra constant pretul produselor cat mai mult timp si sa asiguram livrarea acestora in timp util", explica managerul.
Wetterbest detine trei unitati de productie in Baicoi (sediul central; Prahova) si Podari (Dolj), iar de la inceputul acestui an este detinuta integral de grupul Kingspan.
Interviu cu Marian Pirvu, CEO al Wetterbest si manager cu o experienta peofesionala de peste 20 de ani in sectorul constructiilor industriale si rezidentiale.
- Cum au evoluat vanzarile de tigla metalica si accesorii in 2020 si in primele sase luni din 2021?
- Piata acoperisurilor a ajuns la un total de 250 milioane de euro, din care o cota de 70% este detinuta de acoperisurile metalice. Pentru anul in curs, perspectivele sunt bune, avand in vedere volumul lucrarilor de constructii care a crescut in primele patru luni din 2021 cu 5,7% fata de perioada similara a anului trecut. Pentru compania noastra, cea mai mare cerere vine din partea renovarilor de cladiri. Beneficiarii prefera profilele clasice de acoperis, in culori inchise si cu finisaje speciale, care asigura un aspect elegant locuintei si cresc semnificativ durata de viata a acoperisului. Din portofoliul Wetterbest, tot mai multi clienti aleg Protectia Suprem 50, care ofera acoperisului garantie la coroziune de 50 de ani. Aceasta se aplica atat celor cinci profile de tigla metalica cat si profilelor Click, minirulourilor sau profilelor trapezoidale. Premisele de dezvolare in acest sector sunt bune, avand in vedere faptul ca pandemia a dus la decizia multor persoane de a parasi orasele si a se duce in zonele limitrofe, mutandu-se de la apartament la case.
- Ce s-a schimbat in structura companiei dupa preluarea de catre grupul Kingspan?
- Structura si modul de organizare a companiei Wetterbest au ramas aceleasi. Integrarea in grupul Kingspan ne-a ajutat sa atingem obiective esentiale pentru compania noastra, care tin de optimizarea pe plan operational, cresterea accesibilitatii produselor prin dezvoltarea retelei de distributie si reducerea impactului pe care procesele noastre de productie il au asupra mediului. In acest sens, ne-am alaturat initiativei Planet Passionate - Dedicati Planetei, lansate de catre grupul Kingspan, in vederea reducerii amprentei de emisii de CO2 in atmosfera, a consumului de energie electrica si apa, precum si a deseurilor poluante, generate de activitatea companiilor. Pe parcusul intregului an, vom desfasura mai multe actiuni si activitati menite sa sustina aceasta initiativa. Prima dintre ele a constat in plantarea a 500 de puieti, langa Baicoi, unde este si sediul nostru central, precum si punerea in functiune a unei centrale solare, care asigura peste 30% din necesarul de energie electrica pe care o folosim in productie.
- Ce obiective aveti planificate pe termen scurt si mediu?
- Avand in vedere contextul pietei, strategia noastra vizeaza agilitate in calibrarea la nevoile clientilor si partenerilor nostri. Ne concentram, asadar, pe pastrarea constanta a pretului in piata pentru o perioada cat mai mare de timp, asigurarea disponibilitatii intregii game de produse si livrarea acestora in timp util beneficiarilor. Un alt obiectiv vizeaza extinderea retelei de distributie, la export, vizand cu prioritate pietele din Bulgaria si Ungaria.
Pe termen mediu si lung, pe langa obiectivele de business, avem in vedere eficientizarea intregii activitati, astfel incat impactul negativ asupra mediului inconjurator sa fie cat mai mic.
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Cresterea preturilor materiei prime si disponibilitatea acesteia. Acestea sunt, insa, o provocare pentru intregul sector in care ne desfasuram activitatea. Avand in vedere cresterea consumului de otel si restrictiile impuse de UE la importurile extracomunitare, disponibilitatea materiei prime a devenit evidenta.
- Ce impact au asupra activitatii companiei majorarile de preturi din 2021? Cum estimati ca vor evolua preturile in continuare si ce determina aceste scumpiri? Cum gestionati aceste majorari, la nivelul companiei?
- Wetterbest este o companie matura, stabila din punct de vedere financiar. Avem experienta necesara pentru a gestiona eficient aceasta etapa prin care trece intreaga piata a materialelor de constructii, iar rezultatele pe primele 6 luni ne arata ca suntem pe drumul bun.
Este greu de facut o estimare in ceea ce inseamna evolutia pretului materiei prime, deoarece acesta depinde de foarte multe variabile, insa deocamdata preturile materiei prime sunt in crestere inca din ultimele luni ale anului trecut, evolutie care continua si astazi.
Pentru noi, in calitate de producatori, cuvantul cheie al acestui an este "optimizare". Optimizam intregul flux operational pentru a ne sustine partenerii si a raspunde solicitarilor beneficiarilor finali, in timp util. Avem o relatie foarte buna cu furnizorii nostri de materie prima si impreuna cautam solutii pentru aprovizionarea la timp si cu pretul optim, avand in vedere conditiile de piata din acest an.
- Cum comentati conflictele la nivel international de pe piata otelului? Ce efecte credeti ca vor avea acestea asupra pietei de otel si cum vor afecta activitatea procesatorilor?
- Efectele se simt deja prin cresterea preturilor in Uniunea Europeana, in special la materialele de constructii, si in reducerea disponibilitatii materiei prime, avand in vedere ca, de exemplu, importurile de otel din afara UE sunt restrictionate prin taxe vamale. Aceste bariere in calea comertului liber au rolul lor in cresterea preturilor si in disponibilitatea materiei prime, insa toate aceste lucruri tin de politica UE, la care Romania a aderat.