Divizia Steel a Grupului TeraPlast, formata din TeraSteel Serbia, TeraSteel Romania si Depaco, a generat o crestere notabila a business-ului in primele noua luni din 2018, cifra de afaceri depasind 350 milioane de lei, mai mult decat triplul valorii din perioada de referinta a anului trecut. Totodata, indicatorul operational EBITDA al diviziei s-a dublat fata de intervalul ianuarie - septembrie 2017, ajungand la 31,7 milioane de lei (+120%). Cele doua companii TeraSteel, din Romania si Serbia, au inregistrat rezultate remarcabile, in primele noua luni din 2018 producand si livrand peste doua milioane de metri patrati de panouri termoizolante.
Interviu cu Cosmin Patroiu, Director General al TeraSteel si manager cu experienta de 15 ani pe piata de materiale de constructii, din care 5 ani pe cea de panouri termoizolante si structuri metalice.
- Cum vedeti dezvoltarea divizie Steel si a TeraSteel in perioada urmatoare?
- Prin prisma investitiilor constante, a diversificarii portofoliului de produse si a vanzarilor pe piete externe - care in prezent se afla la peste 40% din totalul productiei din Romania -, trendul ascendent in care s-a inscris Divizia Steel va continua si in perioada urmatoare. Efectele optimizarii sunt vizibile in performantele tuturor celor trei companii. La doar un an de la inaugurare, TeraSteel Serbia a inregistrat un volum de vanzari de peste un milion de metri patrati de panouri termoizolante cu spuma poliuretanica si peste 100.000 de metri liniari de tabla cutata autoportanta, in valoare totala de peste 13 milioane de euro. Investitiile totale in aceasta unitate de productie sunt de peste 6 milioane de euro, ultima investitie a companiei fiind noul modul de fabricatie a panourilor termoizolante cu vata minerala, a carei productie planificata este de 300.000 de metri patrati in 2019. Totodata, urmeaza o investitie de 5,2 milioane de euro intr-o unitate de productie de tip greenfield si cresterea capacitatii de productie la Depaco.
- Ce obiective aveti stabilite la nivelul TeraSteel?
- Principalul obiectiv stabilit pe termen scurt la nivelul diviziei TeraSteel consta in dezvoltarea prezentei pe pietele balcanice, in acest an fiind extinse exporturile catre Muntengru, Macedonia, Albania si Croatia. Pe termen mediu, planuim sa ne mentinem pozitia de lider prin produse si servicii de calitate, prin inovare si dezvoltare continua, iar pe termen lung - sa devenim lider regional pe piata de profil. Nu in ultimul rand, ne aflam in permanenta prospectare a noi piete europene, in vederea extinderii unitatilor de productie si/sau prezenta prin produse.
- Cum estimati ca va evolua, in continuare, cererea de panouri termoizolante?
- Acest segment se inscrie pe un trend ascendent si ne asteptam, in continuare, la o crestere, in special in ceea ce priveste lucrarile de spatii industriale si logistice si proiectele din domeniul agriculturii. Evolutia ar putea veni din cerere interna, dar si din potentialul pe care il are exportul. Ca tendinta, in 2017 si 2018 am observat o crestere continua a cererii pentru panourile termoizolante cu spuma ignifugata, in primul semestru asistand chiar la o dublare a acesteia. Valoric, apreciem ca piata locala de panouri termoizolante va depasi nivelul de 110 milioane de euro in acest an.