Producatorul de sisteme pentru hale metalice, acoperisuri si panouri termoizolante Ruukki Romania estimeaza o crestere a cifrei de afaceri aferente anului in curs, fata de nivelul de 36 milioane de euro raportat in 2012, in contextul in care pe piata cladirilor industriale din Romania se contureaza un trend descrescator. Cu toate acestea, estimarile companiei de crestere a cifrei de afaceri din 2013 au in vedere exporturile, in principal catre Tarile Baltice. "Pe plan intern, anul 2012 a reprezentat o perioada de recuperare dupa criza, insa in prima jumatate a acestui an am constatat o scadere semnificativa a vanzarilor de hale, pusa initial pe seama tulburarilor politice. Ulterior, s-a constatat ca situatia se acutizeaza si, in prezent, ne situam la un nivel inferior celui din 2008-2009. Credem ca in urmatorii doi ani se va reveni la normalitate. Exista, inca, o lipsa acuta de spatii de productie, depozitare, logistica etc., iar cladirile industriale destinate inchirierii constituie, in general, o solutie pe termen scurt", a declarat Marian Pirvu, Business Director al Ruukki Romania. Halele standard disponibile in oferta companiei au dimensiuni cuprinse intre 1.000 mp si 5.000 mp, destinate utilizarii de catre companii mici si mijlocii, cum ar fi producatori din industria alimentara, ferme agricole, crescatorii de animale, depozite pentru diverse materiale, mici centre de productie, showroom-uri auto etc. Printre proiectele aflate in executie, cu termene de finalizare in perioada septembrie - noiembrie 2013, se afla un spatiu de stocare in comuna Berceni (1.100 mp), un showroom pentru textile in Craiova (1.200 mp) si o hala de productie in Beius - judetul Bihor, cu o suprafata de 800 mp. Recent au fost finalizate doua proiecte similare, in Craiova si in cadrul parcului industrial Oradea. "La Craiova am livrat deja cinci hale, iar in Prahova trei spatii industriale. Sistemul Ruukki acopera o gama variata de solicitari, fiind adaptabil pentru cladiri cu deschideri cuprinse intre 15 metri si 60 de metri. Cererea pentru anul 2013 a inregistrat un salt fata de nivelul din 2012, insa, din pacate, deciziile investitorilor au fost, in cele mai multe cazuri, amanate sau anulate din lipsa de fonduri, reorganizare, incertitudini legate de teren sau chiar de problemele financiare din Cipru", a precizat managerul Ruukki Romania.
Circa 80 milioane de euro pe piata locala de panouri termoizolante
Piata autohtona de panouri termoizolante, evaluata valoric la circa 80 milioane de euro si cantitativ la 5,5 milioane de metri patrati, se situeaza pe un trend usor descrescator in prima jumatate a anului in curs in comparatie cu aceeasi perioada din 2012, potrivit datelor Ruukki Romania. "De cativa ani, piata evolueaza in «zig-zag», nu sunt tendinte importante de crestere si, dimpotriva, anul acesta se observa o scadere, cel putin pana acum. In continuare, sunt preferate in special panourile cu poliuretan, ce reprezinta peste trei sferturi din piata, urmate de cele cu polistiren, vata minerala si PIR", a mai spus Marian Pirvu. Informatii suplimentare, la www.ruukki.ro