Ruukki Romania a anuntat ca va opri productia de panouri termoizolante, profile si structuri metalice de la Bolintin Deal (judetul Giurgiu) din iarna, urmand a se focusa pe segmentul de tigla metalica, acestea fiind primele consecinte ale fuziunii cu grupul SSAB. Compania va continua sa produca tigla metalica sub brandul Ruukki Construction, insa liniile tehnologice vor fi mutate la Tunari, in cadrul Plannja, marca a SSAB in Romania. Plannja detine pe plan local o fabrica de tigla metalica la Racaciuni (judetul Bacau) si un centru administrativ si logistic la Tunari (Ilfov). Dupa fiziunea cu Ruukki, cele doua companii vor avea o capacitate anuala de productie de circa 4 milioane de metri patrati de tigla metalica. "Decizia de a opri productia de la Bolintin Deal a fost luata la nivel de grup si nu are nicio legatura cu piata din Romania. Inca nu stim ce se va intampla cu unitatea din Giurgiu dupa mutarea liniilor Ruukki. Sunt trei scenarii posibile: vanzarea, inchirierea sau dezvoltarea altor facilitati SSAB in Romania", a declarat Marian Parvu, Business Director al Ruukki Romania. Fabrica de la Bolintin Deal este amplasata pe un teren cu o arie de 10 hectare (din care productia se realizeaza pe 30.000 mp, circa 6 hectare sunt ocupate cu platforme pentru realizarea distributiei si pe un hectar sunt spatii verzi) si a fost dezvoltata in urma unei investitii de 35 milioane de euro. In urma inchiderii fabricii, vor fi disponibilizati 109 angajati, ceilalti 50 de salariati ai Ruukki Construction urmand a fi transferati la Tunari.
Noua entitate Plannja-Ruukki va derula afaceri anuale de circa 10 milioane de euro
Anul trecut, Plannja Romania a realizat o cifra de afaceri de 1,3 milioane de euro (-13%), in timp ce Ruukki Construction a anuntat vanzari de tigla metalica de 5 milioane de euro. "Anul acesta vom inregistra un avans de 40%, pana la aproximativ 7 milioane de euro, urmand ca in 2015 sa atingem pragul de 10 milioane de euro", a mai spus Marian Parvu. Potrivit estimarilor managerului, Ruukki Romania va incheia anul 2014 cu afaceri de 30 milioane de euro, scaderea de peste 33% (de la 45 milioane de euro in 2013) fiin explicata de oprirea productiei destinate sectorului industrial.
Piata locala de tigla metalica, segmentul pe care se va concentra activitatea Ruukki incepand din 2015, s-a stabilizat, in ultimii ani, la 16 milioane mp si 70 milioane de euro anual. "Segmentul de acoperisuri metalice are un potential mare pe piata autohtona. Am asistat la o expansiune a produselor entry level in perioada de criza, insa avem date care ne arata ca, la cativa ani de la instalarea unor astfel de acoperisuri, consumatorii au decis sa le inlocuiasca cu produse din gamele medii si premium. Din acest motiv, consideram ca exista un potential real de crestere a vanzarilor de produse de calitate", a explicat Marian Pirvu.
Pe termen mediu, investitiile Ruukki va investi in cresterea capacitatilor de fabricatie, lansarea de produse noi pentru segmentul rezidential si dezvoltarea retelei de distribuitori la nivel national. "Ne dorim sa crestem reteaua de distribuitori. Vom intensifica si actiunile de training pentru montatori si intentionam sa dezvoltam si portofoliul de produse si servicii", a mai spus managerul Ruukki Romania. La nivel national, cel mai mare consum de tigla metalica se inregistreaza in regiunile Muntenia si Moldova, urmate de Banat.
***
Grupul finlandez Rautaruukki, din care face parte Ruukki Romania, a fost preluat in 2014 de producatorul suedez de otel SSAB, oferta de achizitie insumand 10,1 miliarde coroane suedeze (1,1 miliarde euro) si fiind realizata prin schimb de actiuni. Afacerile din domeniul constructiilor ale ambelor companii - Ruukki Building Products, Ruukki Building Systems si divizia Plannja din cadrul SSAB - se vor unifica, operatiunile privind clientii din sectorul constructiilor civile si industriale fuzionand intr-o noua divizie - Ruukki Construction.