Afacerile raportate de compania Roofart Romania in primele opt luni ale anului in curs s-au majorat cu 10%-15% fata de aceeasi perioada din 2012, insa managerii companiei au in vedere o dublare a vanzarilor din 2013, avand in vedere extinderea gamei de produse in luna septembrie a.c. Potrivit datelor disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice, Roofart Romania a realizat, in 2012, o cifra de afaceri de 11,6 milioane de lei. Firma are o experienta de peste 15 ani pe piata de acoperisuri, fiind specializata in productia de sisteme pluviale formate din jgheaburi, burlane si alte accesorii specifice. In perioada urmatoare, echipa de management vizeaza continuarea strategiei de dezvoltare initiale. Grupul regional de companii Roofart activeaza pe mai multe piete: in Romania si Republica Moldova ca firme producatoare si distribuitoare, iar in Ungaria, Rusia, Ucraina, Slovacia si Bulgaria, cu activitati de comercializare si de distributie.
Interviu cu Serghei Mocreac, directorul executiv al Roofart Romania
- Ce va determina cresterea afacerilor din acest an?
- Incepand din luna septembrie, am inclus in oferta tigla metalica comercializata sub marca Umbrella, ce se estimeaza ca va genera o dublare a cifrei de afaceri a companiei, in 2014. Linia de productie a fost inaugurata in localitatea Santionlunca, din judetul Covasna, in urma unei investitii de 490.000 de euro si are o capacitate de fabricatie de 4 milioane mp anual. Faptul ca am comercializat, pana in prezent, sisteme de preluare a apelor pluviale ne-a facut sa ne gandim ca este momentul sa oferim clientilor si «elementul de protectie» al intregii constructii, respectiv invelitoarea, singura care lipsea din oferta firmei. Am luat decizia de a investi datorita cresterii cererii de tigla metalica de calitate la un pret accesibil, a experientei acumulate in domeniu precum si a relatiei dezvoltate cu furnizorul suedez de materie prima SSAB, lider in productia otelului de inalta duritate.
- Cum se pozitioneaza pe piata tigla metalica Umbrella fata de celelalte produse existente in domeniu?
- Pe piata, intervalul de pret pentru invelitorile metalice este situat intre 4 euro/mp pentru o tigla metalica de calitate inferioara (origine asiatica) si 19 euro/mp pentru un produs de calitate superioara, in care se incadreaza si produsele Roofart. Tigla metalica Umbrella are un pret de lista de 9,9 euro/mp, urmand strategia companiei de a oferi clientului final posibilitatea de a achizitiona produse de calitate la preturi reduse.
- Care sunt regiunile cu evolutii favorabile in vanzarea sistemelor pluviale?
- In ceea ce priveste partea de nord-vest a tarii, judetele unde inregistram cele mai mari vanzari de sisteme pluviale sunt constituite de Sibiu, Arad si Maramures. In zona de sud-vest, judetul fruntas este Arges, la polul opus situandu-se Valcea, care s-a confruntat cu scaderi economice bruste, cauzate in special de companiile falimentare din zona. In est, pe primul loc in topul vanzarilor se afla judetul Galati, iar partea de sud-est este dominata de judetul Ilfov.
- Cum credeti ca va evolua piata locala a acoperisurilor in perioada urmatoare?
- Piata de acoperisuri din Romania, in special cea a invelitorilor, a suferit o serie de modificari importante in ultimii ani, ca efecte directe ale situatiei economice nationale ce va avea repercusiuni si in perioada urmatoare. In ceea ce priveste sistemele pluviale de preluare a apei de pe acoperis, dupa scaderea brusca din 2009, in ultimii trei ani piata s-a aflat in continua crestere, datorita trendului ascendent inregistrat de sectorul de renovari, in special pe segmentul rezidential. Din punct de vedere structural, comparand cu anul 2010, valoarea pietei sistemelor pluviale provenind de la producatorii locali a inregistrat, anul trecut, o majorare de peste 100%, de la 4,44 milioane de euro in 2010 la 10,5 milioane de euro in 2012. La polul opus se afla marcile straine, ce au inregistrat, in aceasta perioada, scaderi anuale de 8%-10%. Referitor la preferintele consumatorilor finali privind tipul sau culoarea sistemelor pluviale, piata tinde sa se uniformizeze. Astfel, daca in urma cu cativa ani exista o deschidere mai mare catre diferite nuante si materiale, in prezent cele mai bine vandute culori pentru sistemele pluviale sunt maro (cu o pondere de 53,8%) si rosu (26,2%). La polul opus se afla culorile gri sau verde. Materialul cu ponderea cea mai mare din vanzari este reprezentat de tabla din otel (91,9%), iar cota cea mai mica revine sistemelor din PVC (2,8%).
- Ce puteti spune referitor la piata de tigla metalica?
- Avand la baza informatii interne si date provenite din surse externe, estimam ca valoarea totala a pietei locale de sisteme pentru acoperisuri a fost de aproximativ 123 milioane de euro in 2012, reprezentand o scadere de circa 6,7% fata de anul precedent. Exista mai mult de 60 de furnizori care activeaza in domeniu, in calitate de producatori sau importatori. Circa 40% din fabricanti sunt specializati in invelitori din tabla profilata (tigla metalica). Dintre acestea, numai 7 companii au reusit sa atinga o cota de piata de peste 5% si niciuna nu a reusit sa depaseasca pragul de 10%. Considerand o serie de rapoarte de pe piata, din punct de vedere structural, continua dezvoltarea segmentului de tigla metalica. Invelitorile pe baza de tabla profilata si-au consolidat pozitia de lider pe aceasta piata, detinand, in 2012, o cota de 53,5% din totalul vanzarilor, fata de ponderea de 51,7% in 2011.