
Pe segmentul de solutii metalice suntem antreprenori de specialitate, acoperind toate fazele unui astfel de proiect, in colaborare cu antreprenorul general care ne solicita. In plus, portofoliul diversificat de produse ne permite „sa jonglam" mai usor pe segmentele care au, inca, o dinamica buna si sa echilibram rezultatele finale, chiar daca exista si segmente de piata care au inregistrat scaderi. In Romania suntem cei mai activi prin divizia Ruukki Construction, care continua sa inregistreze rezultate pozitive. Pe segmentul de hale metalice nu putem face inca o comparatie cu anul precedent pentru ca am intrat si pe acest segment la nivelul pietei locale la finele lui 2008, iar vanzarile propriu-zise au inceput de fapt anul acesta. In ceea ce priveste problemele pe care le intampinam, poate fi mentionat faptul ca s-a majorat timpul de ofertare si negociere tehnica si financiara a proiectelor mari, timp care oricum era destul de extins din motive obiective – legate de detaliile tehnice ale proiectelor care trebuiau evaluate, de perioada de prezentare a solutiilor etc. Astfel, s-a ajuns la mai multe luni distanta intre momentul in care incepe discutarea unui proiect si concretizarea acestuia, uneori chiar si mai mult de atat. De altfel si in trecut existau proiecte la care s-a lucrat si mai mult de un an pana s-a ajuns la demararea concreta a lucrarilor. Din aceasta cauza avem si aceasta marja de crestere cu toleranta (intre 20% si 30%), deoarece este posibil ca unele proiecte negociate acum si chiar semnate sa inceapa abia la finele anului. Evident, lipsa de finantare si-a spus cuvantul in prima parte a anului, insa impactul nu a fost extrem de mare, tocmai din cauza duratei mari a proiectelor”.