Dupa o crestere semnificativa a pietei locale a invelitorilor metalice in 2015, fata de nivelul din 2014, vanzarile din domeniu s-au redus usor in prima jumatate a acestui an, recul ce va fi recuperat pana la finele lui 2016, cand piata de tigla metalica se va situa putin sub valoarea de 100 milioane de euro, potrivit estimarilor lui Radu Gliga, directorul de vanzari al Lindab Romania. "Comparativ cu anii precedenti, se observa o discrepanta majora intre categoriile de clienti pe segmentul de acoperisuri. Pe de o parte, sunt cei care cumpara cele mai ieftine produse, eventual neaccesorizate, indeosebi din magazinele de bricolaj (DIY). Acestia fac, astfel, rabat la calitatea materialului si renunta la serviciile pre si post- vanzare. Pe de alta parte, sunt tot mai multi clienti care inteleg ca un acoperis ar trebui sa reprezinte o investitie pe viata si aleg produse premium. Ei doresc consultanta de specialitate, pun pret pe documentele care sa insoteasca nu doar actul de vanzare-cumparare, ci si montaj, si cauta montatori recomandati de Lindab. Estimam ca in 2016-2017 va creste numarul de clienti care cumpara produse Lindab, ca urmare a recomandarilor primite din partea altor clienti. Conform statisticilor derulate cu firma de consultanta, aproximativ 90% dintre clienti ne-ar recomanda si altora. In ceea ce priveste tipul de acoperire al tablei profilate pentru invelitori, am remarcat ca in 2016 clientii prefera tabla cu acoperire mata, in detrimentul celei lucioase, culorile preferate fiind, in continuare, rosu si maro", a declarat Radu Gliga.
Potrivit managerului, din punct de vedere geografic, circa 70% din cererile de oferta primite de Lindab provin din mediul urban si periurban, majoritatea produselor fiind utilizate la proiecte de renovare si mai putin pentru constructii noi. Totodata, managerul Lindab a indicat o scadere a suprafetei medii de invelitoare comandata de clienti. "In continuare, cele mai importante cereri sunt pentru proiecte rezidentiale. In ceea ce priveste regionalizarea, putem spune, asa cum o facem de fiecare data, ca reteaua noastra de distributie este la un nivel profesional ridicat, astfel incat sa produca rezultate similare fara sa depinda de aria geografica", a precizat Radu Gliga.
***
Lindab Romania este subsidiara locala a grupului suedez Lindab, cu afaceri anuale de 750 milioane de euro. Conform datelor publice, compania a incheiat anul 2015 cu afaceri totale de 16,5 milioane de euro, nivel similar celui din 2014, lucrand, in medie, cu circa 100 de angajati.