In primele opt luni ale anului in curs, piata materialelor de constructii a inregistrat o scadere a productiei de 28,5% in comparatie cu aceeasi perioada din 2008. Conform opiniilor exprimate de reprezentantii firmelor specializate, volumul productiei va ajunge, pana la finele anului in curs, la sub 33% din valoarea din 2008. In acest context, producatorii de materiale de constructii au implementat o serie de masuri pentru a contracara efectele recesiunii economice, pe care majoritatea a resimtit-o in totalitate.
Andrei Sulyok, director general Lindab Romania: "Cu toate ca anul 2009 a fost unul dificil pentru toata lumea, am pastrat aceleasi relatii cu toti beneficiarii si partenerii. Astfel, am implementat diverse proiecte, dedicate fiecareia dintre categoriile vizate, incurajandu-le prin campanii promotionale dedicate. In ceea ce priveste plata creantelor, am prevazut ca o astfel de problema ar putea sa apara inca de anul trecut, fapt pentru care am instruit partenerii in acest sens, insistand pe nevoia de a fi mult mai atenti in privinta incasarilor si de a controla permanent situatia si evolutia stocurilor. De asemenea, clientii au inceput sa reactioneze bine la produsele noi. Daca in urma cu cativa ani majoritatea cumparatorilor aveau o abordare prudenta si alegeau acoperisuri in culorile traditionale (rosu sau maro), acum au mult mai mult curaj in combinarea nuantelor. In continuare, pretul este, cu siguranta, unul dintre factorii cei mai relevanti in achizitia produselor, dar nu cred ca alegerea finala este determinata in totalitate de acest element. Din ce in ce mai multi clienti inteleg faptul ca este mult mai eficient sa faca o alegere initiala corecta, decat sa plateasca, ulterior, de cateva ori mai mult pe reparatii. Chiar daca traversam o perioada de recesiune, beneficiarii finali isi doresc, in continuare, ca locuintele lor sa fie unice din punct de vedere estetic si sa fie de calitate. Prin campaniile derulate, am sustinut cele doua mari beneficii: calitate si accesibilitate. De asemenea, am dezvoltat un sistem complex de comenzi, pentru ca partenerii sa poata furniza beneficiarului final produsul potrivit in timp util. Pot afirma ca o planificare riguroasa, acordarea unui termen de livrare scurt si, mai ales, respectarea prevederilor contractuale asumate reprezinta trei factori determinanti pe care-i avem in vedere pentru proiectele industriale. Totodata, am dezvoltat parteneriate cu trei retele importante de bricolaj (Dedeman, Ambient si Woodcote) si ne declaram multumiti de strategia de extindere geografica a acestora. Ca orice companie din domeniu, toate retelele de bricolaj au avut cifre de vanzari adaptate contextului economic actual, insa un lucru este cert: acestea rezista mai usor perioadei de criza si chiar unele se dezvolta, castigand cote de piata semnificative. Acestea vor functiona intotdeauna atat timp cat vor exista persoane fizice specializate in montaj. In mod sigur, cresterile acestora ar fi si mai semnificative daca ar exista bresle ale mesterilor si in Romania, asa cum sunt in tarile nordice, spre exemplu. In ceea ce priveste strategia de dezvoltare a companiei pe termen scurt, ne construim bugetele cu mult mai mare grija si continuam sa extindem gama de produse. Ca investitii propriu-zise, la nivel de grup, suntem atenti la orice oportunitate de achizitii".