Pentru anul 2011, Andrei Sulyok, directorul general al Lindab Romania, estimeaza o revenire a segmentului proiectelor industriale, realizate, in special, de investitorii straini. In conditiile in care in acest an compania a inregistrat o cifra de afaceri sub nivelul celei din 2009, pentru 2011 oficialii firmei estimeaza revenirea afacerii la nivelul de anul trecut. Compania a realizat cele mai importante livrari in Bucuresti si judetele limitrofe.
Andrei Sulyok, directorul general al Lindab Romania: “In prima parte a anului 2010 a avut loc o crestere semnificativa a pretului materiei prime pentru otel, de 80%-90%, ceea ce a determinat o majorare cuprinsa intre 15% si 25% a pretului produselor finite. Pentru perioada urmatoare nu exista semne ca preturile produselor se vor majora. Pe langa majorarea costurilor materiei prime, in acest an ne-am confruntat si cu scaderea puterii de cumparare a populatiei, cu lipsa unor proiecte imobiliare importante si a unor masuri de stimulare a investitiilor. In aceste conditii, pentru 2010 estimam o cifra de afaceri usor redusa fata de cea inregistrata in 2009 (de 25 milioane de euro). Pentru 2011 ne propunem ca afacerea sa creasca, pana la nivelul din 2009, in conditiile in care ne asteptam la un avans al vanzarilor diviziilor de ventilatii si industrial. In 2010, renovarile au avut o pondere de 35%-40% in totalul pietei constructiilor, in crestere fata de anul trecut, cand acest segment a reprezentat 10%. Pentru 2011 estimam ca aceasta cota se va pastra, deoarece nu sunt semne ca investiile in sectorul imobiliar se vor relua. Ponderea diviziei de profile metalice in totalul cifrei de afaceri este de 85%, iar segmentele de ventilatii si industrial reprezinta 5%, respectiv 10%. Cele mai mari livrari le inregistram in Capitala si judetele limitrofe. Consider ca in 2011 piata proiectelor industriale isi va reveni. Mizam pe investitorii straini, pentru ca acestia au acces la finantari mai ieftine si pentru ca in randul acestora nu exista acel blocaj psihologic intalnit la investitorii din Romania. De asemenea, pentru 2011 ne-am propus dezvoltarea retelei de distributie de la 19 centre regionale, cate avem in prezent, la 25 de dealeri parteneri”.