RO EN
Coșul este gol

LINDAB estimeaza o evolutie procentuala de doua cifre a businessului, in 2021

Lindab Romania a inregistrat o crestere a businessului in primele noua luni din 2021, tintele companiei pentru intregul an in curs fiind chiar mai ambitioase, pentru toate directiile de afaceri, spune Andrei Sulyok, directorul general al companiei. Divizia de Distributie/ Acoperisuri a fost cea mai performanta, inregistrand o crestere procentuala de doua cifre in primele noua luni din 2021, comparativ cu aceeasi perioada din 2020.
"Pentru Divizia Distributie/Acoperisuri, dupa un 2020 care nu s-a ridicat la inaltimea tintelor setate la inceput de an, 2021 vine cu o crestere in procente de doua cifre. Urmand cumva trendul anilor anteriori, clar balanta a inclinat, si in acest an, pentru acoperisurile dublu faltuite si acoperisurile Lindab SRMax si SRP Click din tabla plana prefaltuita. Vanzarile au fost in crestere si in cazul diviziei de Hale metalice, insa in domeniul industrial nu s-au schimbat mult solicitarile clientilor, care au preferat sistemul complet garantat de know-how-ul echipei Lindab. Au fost si solicitari punctuale pentru produse aflate in criza de disponibilitate in piata, carora Lindab le-a raspuns afirmativ clientilor eligibili din punct de vedere financiar. In ceea ce priveste Sistemele de Ventilatii, Lindab este unul dintre singurii jucatori din piata HVAC care ofera un sistem complet de ventilare si climatizare, indiferent de destinatia cladirii care are nevoie de solutii HVAC. In 2021, proiectele publice au fost parte din strategia locala. Acestea au fost castigate si derulate impreuna cu partenerii nostri. In acest context, in rapoarte, vanzarile se prezinta cu cresteri procentuale de doua cifre, fata de 2020", a declarat Andrei Sulyok.
In prezent, Lindab isi desfasoara activitatea in sistem hibrid: cu prezenta fizica la punctele de lucru, unde activitatea impune si cu permisiune de lucru de la distanta, unde este posibil. "Suntem optimisti ca adaptarea la acest stil de munca va crea premize bune pentru un 2022 interesant. In echipa de distributie Lindab, comunicarea si interactiunea s-au mutat foarte mult in mediul online. Sedintele de analiza si negocieri interne s-au desfasurat la distanta, insa fara provocari majore. Vanzatorii si-au adaptat comunicarea cu clientii, avand discutii live acolo unde conditiile permiteau si online, unde restrictiile si retinerile clientilor le cereau. Pandemia, pe de o parte, si cresterile de pret, pe de alta parte, au determinat clientii sa ia decizia de cumparare mult mai repede fata de anii anteriori. Practic, clientii care detineau terenuri cu scop rezidential sau ezitau in a-si construi o casa, au luat decizia favorabila mult mai repede in 2021. In cazul diviziilor de Hale metalice & Ventilatii, pentru ca ne-am antrenat bine in 2020, anul 2021 a gasit echipele pregatite si cu proceduri de lucru adaptate restrictiilor pandemice", a explicat Andrei Sulyok.
In continuare, Lindab Romania isi va concentra eforturile pe eficientizarea muncii angajatilor din depozit prin introducerea unui sistem WMS. De asemenea, compania are in plan atat extinderi si imbunatatiri ale capacitatilor de productie, cat si lansarea de produse noi.
 
Case mai mici pentru clienti in 2022
Blocajele logistice in cazul anumitor produse, imprevizibilitatea evolutiei situatiei pandemice si scumpirea energiei ce va genera scaderea puterii de cumparare, vor reprezenta principalele provocari in desfasurarea activitatii in 2022. Acestea vor afecta diferit diviziile de business ale Lindab Romania.
"Blocajele logistice pe unele produse in cazul diviziei de acoperisuri, cauzate de termene mai mari de livrare de la furnizorul nostru de materie prima Lindab Steel, au dus la termene mai mari de confirmare a comenzilor catre clientii nostri. Insa ne-am bucurat de intelegere atat din partea partenerilor, cat si a clientilor finali, care au inteles contextul actual. Pe piata de hale metalice, finalul anului 2021 continua cu semne de intrebare legate de disponibilitatea unor produse, termene de livrare lungi si volatilitatea preturilor. In cazul sistemelor de ventilatii, furnizorii au marit termenele de livrare pentru componente, in special cele care incorporeaza parte de electrica/ electronica", a precizat Andrei Sulyok.
Potrivit reprezentantului Lindab Romania, in 2022 criza energetica mondiala poate influenta puterea de cumparare, dar mai ales decizia clientilor, persoane fizice, pentru achizitia de sisteme de acoperisuri. "Acestia pot lua in calcul suprafete mai mici pentru propriile case pe care intentioneaza sa le construiasca in viitor. Oportunitatile pot aparea daca lantul logistic de aprovizionare cu materii prime se apropie de parametrii care au fost inainte de pandemie", mai precizeaza Andrei Sulyok.
In domeniul halelor metalice, atat provocarile, cat si oportunitatile tin de o serie de necunoscute in acest moment: evolutia pandemica, evolutia politica, precum si perpetuarea provocarilor din 2021 (disponibilitatea produselor si volatilitatea preturilor). Managerul Lindab Romania spune ca provocarile vor fi reprezentate, pe aceasta piata, de incetinirea ritmului de investitii, iar ca oportunitati prevede acumularea de cota de piata in noile conditii, datorita sustinerii de care beneficiaza din partea grupului Lindab. In cazul diviziei de Ventilatii, Andrei Sulyok spune ca provocarile si oportunitatile sunt influentate de contextul economic si politic local, regional si international, insa principala provocare va ramane cea legata de cresterea preturilor, fara a sti care va fi dinamica preturilor in viitor.
Lindab Romania detine o fabrica la Stefanestii de Jos, langa Bucuresti, si investeste permanent in utilaje de productie pentru imbunatatirea calitatii produselor, pentru dezvoltarea de noi sortimente si pentru cresterea productivitatii. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter